Dit is weer zo'n leuk plaatje van gezichtsbedrog. Je kunt zien dat zij linksom draait of rechtsom draait. De moeilijkheid zit hem in het maken van de switch van de ene situatie naar de andere. Heerlijk, je hersens bedriegen
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton
ik zie haar nog steeds alleen in wijzerzin draaien Hoewel de tekening in 2D is, wordt de figuur toch vrij realistisch in 3D uitgebeeld. Zo blijft de lengte van alle lichaamsdelen behouden. Enfin, ik begrijp niet hoe sommigen haar tegenwijzerzin zien draaien
Niet weten is geen schande, niet willen weten wél, en persé beter willen weten ook!
Vreemd, hoe lang ik ook kijk, ik zie het been waarop ze neerkomt altijd als linkerbeen: ze draait rechtsom. Volgens de link zou dat betekenen dat ik meer de rechter-helft van mijn hersenen gebruik.
Ik zou toch wel willen zien hoe ze linksom draait!
\\edit: ja, het lukt me nu haha. Erg grappig. Toch geven mijn hersenen blijkbaar de voorkeur aan linksom, want telkens als ik opnieuw naar het plaatje kijk (na even weg gekeken te hebben) geven ze me dat idee. Het advies van Rogier werkte bij mij: als het been voorlangs gaat, moet je je indenken dat het achterlangs gaat (dat ziet er net zo aannemelijk uit), en vervolgens kijk je met dat idee naar de rest van het lichaam.
Never express yourself more clearly than you think.