Hallo, hier is uw topicstarter. Ik heb de discussie gestart om te checken bij 'echte' filosofen wat die vinden over wat ik zelf denk:
denken over het ZIJN is zonde van het denken (dus ook van het geld van de belastingbetaler).
Tot mijn verrassing vond ik "gast-HoE" aan mijn zijde, hoewel hij vond dat ik de zaak wel ergerlijk simplificeerde.
Jeroen B. kon er ook nog een eind in meegaan, maar vindt de existentiefilosofen wel hun belastinggeld waard.
In 'yopi' ontmoette ik een vrome vakfilosoof, wiens sermoen ik met de hoed in de hand heb aanhoord, maar waarbij ik in gedachten het geld van de belastingbetaler bleef horen weglopen in het niets.
Waar blijft de aansluiting met de stand der wetenschappen, waar "gast-HoE" op wees?
MAATSCHAPPELIJKE RELEVANTIE! Waar filosofie die niet heeft, gaat die voor mij nergens over. Dan is filosofie 'toys for the boys' (begint het niet op te vallen dat dames niet meedoen in de ZIJNS-filosofie, en ook niet in deze topic?).
Wat mij betreft heb ik weer genoeg geleerd van deze topic. Ik ga een nieuwe starten. Over de wenselijkheid en de haalbaarheid van een NIEUW GROOT VERHAAL. Ik hoop (nou ja, iedereen is natuurlijk van harte welkom) dat "gast-HoE" ook meedenkt. Want die topic heeft MAATSCHAPPELIJKE RELEVANTIE.