wauw moet ik toch eens proberen met de examens die eraan komenhet schijnt ook dat je met lucide dromen kunt leren. Dus als je de avond van te voren begrippen in je kop hebt zitten rammen, dan kun je in lucide dromen door leren. heel handig als je dat kan. ook kun je spreekbeurten enz oefenen... pi.gif
Euh....ik neem aan dat je je die dromen dan ook herinnerde na de droom..dus waarom zou je ze een paar dagen later dan vergeten zijn ???Ik heb af en toe dat ik als ik het bed inkruip dat ik nog hele kleine fragmentjes of zelfs losse beelden me kan herinneren van dromen van eerdere nachten. Van gisteren of eergisteren, maar ook van langer geleden. Kan ik daaruit concluderen dat we onze dromen wel degelijk ergens in onze hersenen opslaan?
Ik kan met geen mogelijkheid op mijn rug in slaap vallen, maar ook ik heb het gevoel dat ik altijd op mijn rug lig als ik ontwaak uit een heftige droom.REM-slaap: de REM-slaap (Rapid Eye Movement) is de slaapperiode waarin men droomt. Dit wordt zo genoemd omdat tijdens het dromen je ogen snel heen en weer bewegen. Op deze manier kan men met de ogen ook signalen uit de droom doorgeven aan de echte wereld. Op basis hiervan is het lucide dromen wetenschappelijk bewezen en is men ook tot andere conclusies gekomen. Zo heeft men onder meer ontdekt dat gebeurtenissen in een droom net zo lang duren als in het echt, in plaats van korter, zoals vaak gedacht werd.
Bron: Wat ik buitengewoon frappant vindt is dat als ik wakker wordt tijdens een droom dat ik dan op mijn rug lig. net alsof ik alleen kan dromen als ik op mijn rug lig of dat het op de rug liggen een stimulerende werking heeft?
Ten slotte ben ik benieuwd naar het fenomeen huilend wakker worden. Is er wel eens iemand huilend wakker geworden of begonnen de tranen pas te stromen ná het ontwaken? Als de gelegenheid zich bij mij voordoet, is slechts de tweede optie op van toepassing.
Ik kan met geen mogelijkheid op mijn rug in slaap vallen, maar ook ik heb het gevoel dat ik altijd op mijn rug lig als ik ontwaak uit een heftige droom.
Je droomt altijd hoor, je onthoud de meeste dromen gewoon niet.Van de 4 keer dat ik het bewust heb geprobeerd heb ik alle keren gedroomt, terwijl ik geen dromer ben.