Puzzel Puzzels
ypsilon
Artikelen: 0

Re: Dromen

Een kleine opmerking: het is niet de bedoeling dat je hier je dromen komt posten. Dat kan, maar alleen als ze relevant zijn voor discussie.

ads

Steun Sciencetalk Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Systemyze Weekplanner Whiteboard – Magnetisch Planbord – Magnetische Maandplanner – Inclusief Markers & Wisser – A3 Formaat

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Banana

MRDavidSingh3 schreef:Ik heb al wel eens een droom gehad die zo aanvoelde alsof ik het echt meemaakte. Het was wel een onrealistische droom, want in mijn droom werdt ik wakker van geluid (dat ik echt koon horen in mijn droom maar dat er niet was in het echt), dat geluid was complete chaos , ik keek uit het venster en er was een of andere planeet heel dicht bij de aarde, en opeens brannde hij op, het was een heel spectaculaire maar ook wel enge ervaring, want ik kon in mijn droom zelfs geluid horen van die planeet die opbrandde. In mijn droom besefte ik niet dat het een droom was, pas toen ik echt wakker werd.

Verder besef ik tijdens een droom af en toe et een droom is, maar dat is ook tegen de ochtend dat ik zoiets krijg
Als je tijdens de droom doorhebt dat het een droom is, is het waarschijnlijk een lucide droom..
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

MRDavidSingh3

Nu ik er eens over nadenk, kan ik me nog wel enkele lucide dromen herinneren... maar ik kon de gebeurtenissen en omgeving ervan niet beinvloeden...
Banana

Dat is ook gigantisch moeilijk.. ik heb er echt tijden over gedaan voor ik het kon.

Dat was in zo'n periode dat ik echt om de haverklap een lucide droom had.
"If you use your head, you won't get fat, even if you eat sweets"

"I just can’t sit any other way than this. If I sit the way other people do, my reasoning ability drops by 40%."

"Will you be eating that cake?...say what you want, but I will be taking the cake."
phila

Ik onthoud volgens mij echt bijna al mijn dromen. Van vannacht kan ik me er 5 herinneren. En ik ben er echt moe van. Al heel wat jaren zijn mijn dromen heel gedetailleerd en weet ik ze de volgende ochtend nog. Het komt ook af en toe voor dat ik in mijn droom een herinnering heb uit een anderen droom. Voorheen droomde ik vaak dezelfde dromen, dat is nu wat minder... niet meer die simpele achtervolgingsdromen of die vliegdromen, maar nu elke nacht iets nieuws, en soms zijn ze duidelijk verklaarbaar.. een combinatie van allerlei dingen die ik de vorige dag heb meegemaakt in een rare mix als droom. Maar af en toe heb ik geen idee hoe mijn geest het allemaal verzint.

Ik ben er gewoon er moe van aan het worden. Ik word wakker met hoofdpijn en een gespannen gevoel, alsof ik heel druk uren lang huiswerk heb zitten maken ofzo. Valt hier iets tegen te doen? Ik heb al vanalles geprobeerd om mezelf voor het slapen helemaal tot rust te laten komen, maar dat maakt geen verschil.
ypsilon

De beste oplossing is er eerst eens over te spreken met je huisarts, hij kan je indien nodig doorverwijzen.

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 15 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 15 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart - 100 euro - HiepHiep

Bekijk product

Miosh

Grappig onderwerp,

Als kind droomde ik altijd over gevangen zitten in een web. Als ik los probeerde te komen schoot er een nieuw web op me. Ik kwam er in het begin nooit uit. Naar verloop van tijd begon ik steeds meer te beseffen dat het een droom was, en dat ik met mijn gedachten de nieuwe draden tegen kon houden. Ik werd toen wel steeds badend in het zweet wakker. Dus een soort lucide, met controle.

Hetzelfde een jaartje terug gehad met een achtervolging, ook een soort lucide: ik opende een soort van een muur met mijn gedachten, zodat ik erdoor kon. Weer vermoeid wakker geworden.

=)
Toch?

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🌎 Psychologie en Sociologie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!