volledig mee akkoord, een topic openen op een wetenschapsforum (en dan nog in theorieontwikkeling) over iets dat al lang duidelijk isIk kan mijn ongenoegen niet genoeg uitspreken over deze thread. Ten eerste vindt ik het ver beneden het niveau van wetenschapsforum, het hoort naar mijn mening niet thuis in theorieontwikkeling, het hoort nog niet thuis in WSF café! Het enige wat deze thread doet is kwakzalvers aantrekken. Ten tweede vindt ik het een belediging voor de miljoenen mensen die de hongerdood gekregen hebben. (mogen zij getuigen dat deze respectloze aandachtstrekkers ongelijk hebben)
Beste Jona444 en Mendelevium, voordat je een bericht plaats op een forum, neem eerst een kijkje naar wat de makers van het forum voor bedoeling hebben gehad met het betreffende forum. De bedoeling van dit forum staat hierboven uitgelegd. Als jullie dit gelezen hadden, dan hadden jullie geweten dat deze topic wel degelijk thuishoort bij theorieontwikkeling.Elmo schreef:Welkom op het theorie-ontwikkeling onderdeel van het wetenschapsforum. Dit onderdeel van het forum bied iedereen de kans om zijn / haar eigen theorieen te poneren, en deze te verdedigen naar alle andere gebruikers toe. Als jij er dus van overtuigd bent dat de relativiteitstheorie niet klopt, of als je zeker weet dat de Heisenberg-onzekerheidsrelatie fout is, dan is hier je kans!Hier kan je jouw visie op de wereld plaatsten en jouw theorie-van-alles aan iedereen uitleggen.
Aangezien de belangrijkste doelstelling van het wetenschapsforum de overdracht van wetenschappelijke kennis is, zullen de moderatoren van de andere forum-onderdelen elke thread hierheen verplaatsen die niet aan de huidige wetenschappelijke theorieen / experimentele resultaten voldoet.
Neen, dat heeft hij niet gedaan. Hij heeft ons enkel verwezen naar een paar onwetenschappelijke sites die dit gerucht verspreiden.starter van deze topic had duidelijk zijn/ haar twijfels bij de geloofwaardigheid van het onderwerp, heeft hier die theorie gedeponeerd en probeert deze min of meer te verdedigen naar de andere gebruikers om op deze manier achter de meningen van anderen en eventuele feiten te komen die deze theorie bewijzen of omver werpen.
U hoeft ons niet de vertellen of de moderators het al dan niet eens zijn met ons, als ze daar nood aan hebben, zullen ze zelf wel een berichtje posten.uit jullie opmerkingen blijkt dat jullie het duidelijk niet eens zijn met de moderatoren. In dat geval kun je beter een berichtje sturen naar de beheerders van dit forum in plaats van je mening hier in een topic te schrijven.
Vindt u het dan geen belediging?Wat betreft die 'belediging jegens de mensen die aan hongersnood zijn gestorven', ga alsjeblieft niet de moraalridder uithangen. Hoewel ik het ook duidelijk niet eens ben met de theorieen en instelling van de 'breatharians', ben ik wel van mening dat alle theorieen over het uitroeien van het honger probleem, hoe ongeloofwaardig en stupide dan ook, er uiteindelijk wel aan zullen bijdragen om een oplossing te vinden voor het probleem, omdat juist dit soort onderwerpen de mensen van denkwijze kan doen veranderen en zo kan aanzetten tot het anders zoeken naar een oplossing voor het probleem.
het feit of het nu al dan niet een belediging is draagt niets bij tot het initiële standpunt, of wel?Jona444 schreef:...
Vindt u het dan geen belediging?
dit wordt ook nog ergens en door iemand vermeld.... waarom zouden die mensen liegen
Dat kun je wel zeggen, ik denk dat je, wil je alles lezen, je een week zoet bent.Is er nog iets gehoord van onze Ram Bomjon die kan leven zonder te eten? (althans tussen 5 uur 's ochtens en 5 uur 's middags pi.gif )
4 dagen is toch al bijzonder te noemenIn December 2005, a nine-member government committee led by Gunjaman Lama watched Bomjon carefully for 48 hours and observed him not to take any food or water during that time. A video recording was also made of this test. However, they were unable to approach closer than 3 meters or take readings of his vital signs. A group of rationalist physicians tried to conduct an independent study but were prevented from doing so by the screen erected at night.[16] The Nepalese government planned a more careful scientific study but this plan was later scrapped.
More recently, the Discovery Channel did record Bomjon's meditation on a 96-hours non-stop video, and for those total of 4 days, Bomjon didn't eat, drink, or move. Doctors interviewed in the documentary were stunned, and noted that for an explanation of Ram's activities, the science textbooks must be rewritten. The documentary was later packed in the special show of 'The Boy with Divine Powers'.[17]
4 dagen is bijzonder inderdaad maar dit is voor een getraind persoon best haalbaar, als je in de goede mindset bent en je beweegt niet dan kun je in principe best 4 dagen zonder water (zonder eten is makkelijk haalbaar natuurlijk).Jap schreef:Dat kun je wel zeggen, ik denk dat je, wil je alles lezen, je een week zoet bent.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_Bahadur_Bomjon
4 dagen is toch al bijzonder te noemen
Uiteraard begrijp ik dat het geen bewijs is maar vond het vooral frapant dat hij geen eendagsvlieg is, toch jammer dat men hem niet verder heeft kunnen onderzoeken want een bijzonder persoon is het in iedergeval wel.The Don schreef:4 dagen is bijzonder inderdaad maar dit is voor een getraind persoon best haalbaar, als je in de goede mindset bent en je beweegt niet dan kun je in principe best 4 dagen zonder water (zonder eten is makkelijk haalbaar natuurlijk).
Het is geen bewijs dat je op "lucht" kunt leven, Ram Bahadur Bomjon heeft nooit onomstotelijk bewijs geleverd dat hij zonder water en eten kan leven (althans langer dan 4 dagen).
Samenvattend, er is geen enkel hard wetenschappelijk bewijs dat je op "lucht" kan leven en er is ook geen enkele theorie die dit metabolisme in de mens kan uitleggen.
Ik denk dat je hier even de verkeerde persoon bedoelt, het was wel degelijk Momentum die zei dat sommigen alles als een belediging zien, niet ik.Nee Mendeljevium. Ik neem niet alles als een belediging op. maar als er leven en dood mee gemoeid zijn dan moeten we nu eenmaal serieus zijn.
Uiteraard begrijp ik dat het geen bewijs is maar vond het vooral frapant dat hij geen eendagsvlieg is, toch jammer dat men hem niet verder heeft kunnen onderzoeken want een bijzonder persoon is het in iedergeval wel.