Zwam schreef:*Transgene gewassen zijn het resultaat van jarenlang verfijnd onderzoek,
waarbij men heel goed weet wat er gebeurd is, en waarbij het resultaat
aan ellenlange onderzoeken onderworpen wordt eer zo een product
goedgekeurd wordt om op de markt te komen.
Volgens mij blijkt uit de gegevens die ik eerder al heb aangedragen dat dit zekker niet altijd het geval is.
Maar zoals JanMeut al terecht stelde
hoe lang moet je iets onderzoeken voordat je het als veilig kan beschouwen?
Als je volledig tegen transgene organismen bent,
neem je ook beter geen geneesmiddelen meer uit de ellenlange lijst
van medicatie die geproduceerd wordt door transgene bacteriën...
Ik ben op zich niet tegen transgene organismen maar heb ik een keus?
Waaronder het veel gebruikte insuline wat door bacteriën wordt aangemaakt (die dat niet van nature doen).
transgene E. coli, zoals Mrtn al eerder aangaf
Consider this alarming statement:
Some genetically-manipulated crops are changed so that they produce their own high levels of pesticides. For example, genetically-manipulated Bt crops have been shown to emit very high levels of toxins.
This statement is from a study about plants that have been genetically manipulated to produce Bt toxin, a bacterial toxin used as pesticide in GMO crops. Such genetically modified plants result in at least 1000 times more Bt toxin per acre than a heavy application of Bt sprayed directly on the plants does. Consumption of plants with the Bt gene (such as non-organic corn and corn-based sweeteners) may lead to serious health problems after long-term ingestion. High concentrations of Bt are also toxic to beneficial insects and, through them, birds and the rest of the ecosystem suffer.
http://www.healthfreedomusa.org/index.php?page_id=169
Oftewel ons hele ecosysteem word beinvloed door transgene manipulatie, wat uiteindelijk de gevolgen zijn nemen we maar voor lief.
Maar wat ik nu niet snap is o.a. het volgende;
Waarom grootschalig transgeen voedsel op de markt gooien zonder dat we zekker weten wat de lange termijn risico's zijn. Met de wetenschap dat dit, alles behalve noodzakkelijk is om de complete wereldbevolking van voedsel te voorzien.
Als we van te voren de risico's van asbest hadden geweten hadden we asbest ook niet zo grootschallig toegepast.
Verder vind ik dat er weldegelijk onderschijd gemaakt kan/mag worden of transgene organismen voor medische doeleinden worden gebruikt of voor onze voedselvoorziening. Ik vind dat hier toch wel een wezelijk verschil in zitten.
Kan het gebruik van transgeen voedsel samenhangen met de toename van voedselallergieen?