Puzzel Puzzels
Jerry
Artikelen: 0

Maximaal doorleidbare koppel

hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het doorleiden van koppel in verbindingen,

Ik heb een asdiameter, naafbreedte (oppervlakte van de lijmverbinding), ik heb de tau van de lijmverbinding, ik weet zelfs de torsie op de as.

Maar hoe bereken ik het maximale doorleidbare koppel? ik heb een tool gevonden op www.werktuigbouw.nl maar ik weet niet hoe ze hieraan komen...kan iemand mij hiermee helpen?

bij voorbaat bedankt voor jullie tijd!

-jerry

ads

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten - Bullet Journal

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Logitech R400 - Draadloze Presenter - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Mario Kart 8 Deluxe - Nintendo Switch

Bekijk product

Sjakko

Re: Maximaal doorleidbare koppel

Hoe ziet de verbinding eruit?

ads

Steun Sciencetalk Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Samsung Galaxy Tab A11 Plus - Wi-Fi - 256GB - Silver + 1 jaar extra garantie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Lumina Mini Pro Beamer - Home Cinema - Projector - Android 11.0 - WiFi 6 & Bluetooth 5.2 - 4k Beeldkwaliteit - Projector Scherm - Wit

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Canon SELPHY QX20 - Mobiele Fotoprinter - Draadloos - Wit

Bekijk product

Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Jerry

Re: Maximaal doorleidbare koppel

Het is een as-naaf klemverbinding (interference fit) met een J8h7 iso-passing.

de tool die ik bedoelde staat hier op http://www.werktuigbouw.nl/calculators/p1_1.htm

ik meot ook een wrijvignscoefficient kiezen, maar kom daar niet zo snel uit

Terug naar “Constructie- en sterkteleer”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!