Ik vind dit (met alle respect), nogal zweverig (eerder dan filosofisch).
Bovendien komt men hoe langer hoe dichter de lokalisatie van het bewustzijn in de hersenen, maar willen velen dat niet aanvaarden.
Moderator: Rhiannon
Wat niet kan, kan niet. Ik kan me het bovenstaande dan ook in zijn geheel niet voorstellen. Wanneer je dood bent, ben je dood. Zou je toch een tijdsbesef hebben dan valt van de dood niet meer te spreken. Bovendien, in een dergelijke dode toestand, zal tijd geen einde kennen. Dus geen einde van de hibernatie waarna door de persoon in kwestie oprecht verklaard kan worden: 'Goh, die duizend jaar leken wel 2 microseconden!?'. Het moge duidelijk zijn, de persoon is bij een dergelijke uitspraak, of het nu privé of publiek is, allerminst een dood schepsel.M.a.w. als je dood zou zijn en je zou dus in die toestand tijdsbesef hebben (wat dus niet kan, maar stel dat!) dan zou voor je gevoel de tijd oneindig keer sneller gaan als toen je nog leefde. Dus dan zouden perioden van miljarden en miljarden jaren in een oogwenk voorbij zijn, die zouden dan infeite 0,0 seconden duren.
Ja en?Bovendien komt men hoe langer hoe dichter de lokalisatie van het bewustzijn in de hersenen, maar willen velen dat niet aanvaarden.