Ammoniumsulfide kan ook, het zijn allemaal eenvoudige sulfiden:
Na2S + 2 H+ -> H2S + 2 Na+
Inplaats van Na kan je ook NH4, Fe of bijvoorbeeld K nemen.
Zonder de natriumhydroxide ook wel, gewoon de eieren laten rotten.met natriumhydroxide een aantal eieren en wat warm water gaat het ook stinkt voor verschillende dage![]()
Wat is het nut van een vingerafdrukvrije fles?Neem een vingerafdrukvrije fles(ik neem aan dat je weet hoe je een fles vingerafdrukvrij krijgt)
H2S bind zich aan hemoglobine, Cyanide aan de enzymen. Een Cyanide lijkt mij daarom veel giftiger dan H2S. HCN ruikt naar amandelen.JanMeut schreef:Realiseer je bij het maken van H2S dat het een zeer giftig gas is, goed vergelijkbaar met blauwzuur. Het belangrijkste verschil is dat blauwzuur een veel minder sterke geur heeft dan H2S zodat vergiftigingen met waterstofsulfide veel minder voorkomen.
Maak dus beslist niet meer dan nodig voor een stank effect! Als je ijzersulfide maakt op de hierboven beschreven manier: zowel zwavel als ijzerpoeder zijn licht ontvlambare stoffen: Een kort contact met vuur kan zorgen dat het blijft branden. Neem dus je voorzorgen als je dit zou willen maken.
Boterzuur heeft de geur van limburgse kaas: geconcentreerde zweetsokken van de ergste soort.
Ook het inademen van een kleine hoeveelheid blauwzuur is 'ongevaarlijk'. Anders zou bijvoorbeeld het eten van amandelen of gevulde speculaas een riskante bezigheid zijn.wombat schreef:H2S bind zich aan hemoglobine, Cyanide aan de enzymen. Een Cyanide lijkt mij daarom veel giftiger dan H2S. HCN ruikt naar amandelen.
Jaren geleden heel wat H2S gemaakt, en ingeademd.
Hiermee wil ik niet zeggen dat het onschuldig is, maar in kleine hoeveelheden kan het geen kwaad. Anders kan je ook geen eitje meer pellen.