regeneratie van hercencellen is ook al bewezen...![]()
De regeneratie van hersen-/zenuwcellen bestaat inderdaad, maar is nog een groot mysterie, en daarbij zo minimaal dat je er niet echt van kan spreken.Er worden idd nieuwe hersencellen aangemaakt. Maar bij de huid toch ook. ik bedoel dat is niets nieuws. Mijn vraag blijft nog steeds of hersencellen afsterven wanneer je gebruik maakt van een computer.Jay schreef:regeneratie van hercencellen is ook al bewezen...![]()
Het klinkt voor mij een beetje jaren 50 lobotomy-achtigGe schreef:K weet alleen dat er een hoop meer hersencellen afsterven bij alcoholgebruik en hard met je hoofd schudden; Hersencellen stuk maken is niet altijd negatief, daardoor komen neurotransmitters vrij die je een goed gevoel geven.
Er worden electrische schokken toegediend bij manisch-depressieve mensen met de bedoeling hersencellen te vernietigen en hierdoor een grotere concentratie aan neurotransmitters te bekomen.
Of ben ik fout?
Elektrische schokken weet ik niet. Ze hebben wel pillen die het zelfde effect veroorzaken volgens mij.Ge schreef:K weet alleen dat er een hoop meer hersencellen afsterven bij alcoholgebruik en hard met je hoofd schudden; Hersencellen stuk maken is niet altijd negatief, daardoor komen neurotransmitters vrij die je een goed gevoel geven.
Er worden electrische schokken toegediend bij manisch-depressieve mensen met de bedoeling hersencellen te vernietigen en hierdoor een grotere concentratie aan neurotransmitters te bekomen.
Of ben ik fout?
Naar nieuwsnou, ik ken iemand waarbij ze die schokken toegepast hebben, dus daar ben ik zeker van. Veel heeft het niet uitgehaald een maand later is ze onder een trein gesprongen,dus ik weet niet of het ook daadwerkelijk helpt. Misschien niet in alle gevallen.