De wetenschap heeft een duidelijk beeld van hoe het leven en onze cosmos inelkaar steekt.
Weet je dat zeker? Laatst las ik in de nrc over een astrofysicus ( was iets geloof ik met de kosmische achtergrond straling oid) die zei dat we ong. 1% van "de kennis" weten..
Enkele vragen die de mensheid heeft beziggehouden:
SOmmigen zeggen dat de aarde beter af zal zijn zonder(of veel minder iig) de mensen,- ze hebben zeker een punt, want de aarde heeft de 6miljard mensen niet nodig.. Ze verstoren het natuurlijke leven als het ware.. ( vervuiling, genadeloos woestijn maken van bossen, oorlogen etc).. ( We weten dat voor een gezond ecosysteem andere dieren wél een rol vervullen.)
Maar heeft de aarde de dieren nodig? Heeft de aarde leven nodig? Heeft het heelal aarde nodig?
Wat is het nut van het ruimte, tijd, heelal, sterren en al het andere wat er is? Tsja..
Kijk mensen, 70 jaar lijkt veel, maar is zo voorbij,- ik ben nu 18jaar, de verwachting is dat is zo een kwart van mn leven achter de rug heb.. ALs ik achter me kijk heb ik niet het idee dat is al heel lang heb geleefd.. en na 80 jaar zal dit ook niet het geval zijn gok ik zo..
De ateisten geloven dat er geen leven na de dood is.. Oftewel, ze hebben geen gedachtes, geen bewijstzijn etc(na de dood), zo een gedachte komt zeer vreemd over bij mij.. Vooral omdat je er totáál niks bij kunt voorstellen.. Daarentegen geloof ik liever in een religie, zodat ik sommige zaken die me interesseren kan verklaren ( zie verhaal over "wat is het nut.." hierboven.)
Als je geloof kon verklaren met de wetenschap was het geen geloof meer, ik voel me ook niet de drang "bewijzen" aan te halen waarom wel God bestaat oid.
Gisteren bestonden we niet ( kan jeje dat voorstellen(?) ) , morgen bestaan we niet.. Het geboorte geldt voor mij "t=0" netzoals de Big Bang t=0 is.. Als ik erin zou geloven ( maar het is zo enorm ongrijpbaar voor me, véle malen ongrijpbaarder dan geloven in God) dat je er niet meer zou zijn na je dood, zou het leven voor me geen zin hebben..
De dood is dan ook het unieke onderwerp waarbij ik zowel treurig als gelukkig van wordt als ik eraan denk.. En dat doe ik vaak genoeg..
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..
Correct me if I'm wrong.