Het gezever over CO2 uitstoot heeft meer te maken met politiek dan met de werkelijkheid.
Ik bedoelde eerder dat het CO
2 dat de mens als biologisch wezen produceert te verwaarlozen is, en niet over het CO
2 dat
indirect door de mens wordt geproduceerd. Over de invloed op het klimaat die het CO
2 dat door auto's en fabrieken wordt vrijgezet bestaan tegenstrijde theorieën. De één beschouwt de klimaatverandering als natuurlijke afwijking van het gemiddelde, zoals in de laatste duizenden jaren ook het geval was, de ander ziet het als serieuze bedreiging die door de mens veroorzaakt is.
Wat echter onmiskenbaar is, is dat de fossiele brandstoffen steeds schaarser worden en dat er toch serieus naar alternatieve energievormen moet worden gezocht, anders heeft de mens in de toekomst een groot probleem. Ik kan dan ook de manier waarop bijvoorbeeld Amerikanen met fossiele brandstoffen omgaan (maar ook de middelen die ze inzetten om zich deze brandstoffen toe te eigenen (lees: oorlog in Irak)) niet goeddunken.
Maar goed, ik dwaal af. Het ging over het gezever over CO
2-uitstoot en niet over de olievoorraad. Ik denk echter dat de CO
2-uitstoot drastisch zal afnemen als de mens op alternatieve energiebronnen is aangewezen. Dan zullen we nog zien of tegen die tijd het klimaat veranderd is of nog zal veranderen.