Daarnaast heb ik over het algemeen niet echt veel bewondering de gemiddelde wetenschappelijke vaardigheden van artsen, maar artsen zijn dan over het algemeen weer beter in het in de praktijk toepassen van onderzoek. (ieder zijn eigen ding...
De reden dat ik hier niet weer antwoord is omdat de discussie teveel religieuze trekjes heeft. Er wordt een theorie gevormd en daar bewijs bij verzameld, i.p.v. de eigen theorie kritisch te toetsen. Verder wordt er (beledigend) op de man gespeeld, heb mijn tijd beter te besteden.
Precies andersom dus. Deze discussie liep echter dood en daarom heb ik argumenten aangevoerd voor het niet-bestaan van hiv. Daarnaast heb ik inderdaad alternatieve verklaringen gegeven voor de fenomenen die als hiv-activiteit worden geduid, alsmede voor de oorzaken van aids-definierende ziektes--om de discussie op gang te houden, en om een antwoord te schetsen op de voor de hand liggende vraag: "Als hiv geen aids veroorzaakt, wat dan wel?" Jij beschuldigt mensen van onkunde zonder dat te beargumeneren. Alles wat jij hier zegt over dissidenten is in werkelijkheid op jou van toepassing en daarom mag dat met recht "pretentieus geraaskal" worden genoemd. Als jij "met een HIV construct" werkt, zou ik niet weten waar jij je tijd beter aan kunt besteden dan aan de vraag of hiv wel bestaat.Goed, we hebben dus toch een discussie, al is het in de verkeerde rubriek. Ik presenteer namelijk geen nieuwe theorie, maar concludeer juist dat de theorie AIDS wordt veroorzaakt door HIV van geen kant klopt. Dat is dus de theorie die we hier bespreken; niet eentje van mij.
Geen idee waar je dit vandaan haalt.Er wordt gesteld dat ik aan HIV werk, dat is niet waar, ik heb gezegd dat ik met een HIV construct werk. Werken met HIV is compleet iets anders dan werken aan HIV.
Er wordt gesteld dat ik in mijn openingspost direct op 1 persoon inga, dat is niet waar ik reageer op de discussie in het algemeen.
Duidelijk een reactie op Iconoclaster, die als enige verkondigde dat hiv nooit geisoleerd is.Wat een verschrikkelijke onzin hier. Er is teveel onzin om op alles te reageren, maar het virus kun je gewoon kweken en virus stock gebruiken vaak in het lab.
Nee, er wordt gesteld dat je geen genie hoeft te zijn om in te zien dat "hiv-wetenschap" nepwetenschap is. Het enige wetenschappelijke artikel dat jij onder de aandacht hebt gebracht, heb ik met goede argumenten--en zonder "uitspraken van artsen" te citeren--als niet relevant betiteld--argumenten waar jij tot dusverre niet op gereageerd hebt.Er wordt gesteld dat "slimme" wetenschappers aan het bestaan van HIV twijfelen, maar HIV theorie ondersteunende artikelen worden afgewimpeld en hiervoor worden uitspraken van artsen tegenover gezet.
Er is iets aangetoond, maar niets geisoleerd. Uit de tekst inEr wordt gesteld dat niet aan de postulaten van koch wordt voldaan. Toch is er "iets" aangetoond in AIDS patienten, dat "iets" is geïsoleerd. Vervolgens zijn (tragisch en per ongeluk) laboranten blootgesteld aan dat "iets" die verder niet in een AIDS risico groep zaten en geen behandeling ondergingen toch AIDS ontwikkeld.
Is het onkunde dat ik informeer naar jouw interpretatie? Ik heb overigens alvast de vrijheid genomen om de twee daaropvolgende zinnen te bespreken, maar als je wilt, kunnen we het nog wel even over de eerste zin hebben.However, if individual researchers move into new directions, that threaten the scientific and commercial investments of the establishment, the establishment can impose various sanctions via the peer review system. The most powerful of these are denial of funding and of publication. (J Biosci. 2003 Jun;28(4):383-412)
Als dat volgens jou inhoudt dat een niet-besmettelijke oorzaak niet uitgesloten is, heb ik nu geen commentaar meer.Komen we weer terug bij de aanname in regel 1, van het artikel van Gallo. Je bent het nu dus eens met de aanname?
Ik heb jou toch echt "de enige echte aids-expert op dit forum" genoemd, of ben je het daar ook niet mee eens? Geef ajb een letterlijk citaat van, en een link naar Iconoclasters website en zeg dan "dit moet niet kloppen" (dit klopt niet?), want [ARGUMENT]Er wordt gesteld dat iemand duidelijk expert is om dit gebied, maar is alleen biochemicus (althans dat wordt beweert) en geen immunoloog. Als je zijn tekst op zijn website leest, blijkt hij het imuunsysteem alleen op middelbaar school niveau te snappen. (BV. een virus valt je imuunsysteem aan en het virus toon je aan door een imuunreactie, dit moet niet kloppen)
Er wordt gesteld dat je met een PCR techniek niet kan kwantificeren, maar er is zelfs geen basale kennis over QPCR.
Quantitatieve PCR bestaat zeker, want het wordt bedreven. Of het bruikbare resultaten levert betwijfel ik, omdat die verkregen worden door berekeningen die op ruime extrapolatie berusten, altijd een zwak punt in verwerking van data.
Niemand beweert dus dat QPCR "niet kan kwantificeren" en de "verkregen resultaten" zijn op grond van "basale kennis" dus "twijfelachtig" te noemen.These viral load data confirm, for example, that in one particular test the viral load could be 60% lower or higher than the mean value; (b) if another test is used on the same specimen the mean obtained is halved with a 30% variation around that mean. In other test data a viral load could be 295,000 or less than 400 (considered zero) depending on which assay is used to obtain the measurement.
http://www.theperthgroup.com/LATEST/PGAffidavit.pdf
De industrie beinvloedt ook de overheid.Er wordt gesteld dat er grote financiële belangen spelen, maar het meeste fundamentele onderzoek wordt helemaal niet gedaan door de farmaceutische industrie.
WAAROM DAN??!!Uit bovenstaande blijkt dat er geeneens een basaal begrip is, over hoe de onderzoekswereld eruit ziet.
Sorry dat ik iets vermeld heb waar iedereen het mee eens is.Er wordt gesteld dat HIV medicijnen je niet genezen, maar gaan aan voorbij dat het HIV REMMERS zijn en niet HIV GENEESMIDDELEN.
Publicatie, ajb.Er wordt gesteld dat HIV remmers schadelijker voor je zijn dan HIV, maar gaan voorbij aan grootschalig phase 4 Clinical trials.
Is er een regel die zegt dat je dat niet gelijktijdig mag bespreken?Onderzoek naar HIV, en onderzoek naar HIV behandelingen worden schaamteloos door elkaar heen gebruikt.
De argumenten hebben we inderdaad niet zelf verzonnen, maar uit wetenschappelijke artikelen gedistilleerd. En iemand die het doornemen van de "oorspronkelijke literatuur" als een "absurditeit" beschouwt, begrijpt absoluut niet wat "basale afspraken over wat 'wetenschap' is" zijn.De standpunten van deze "HIV dissidenten" (is eigenlijk teveel gezegd, in die term gaat men er nog vanuit dat ze eigen argumenten hebben) worden met een religieus fanatisme verdedigd, maarbij voorbij wordt gegaan aan basale afspraken over wat "wetenschap" is. (wat op zich nog een best ingewikkelde discussie is, maar wel een andere discussie)
Ja ja, persoonlijke aanval als discussietechniek. Maar: je zegt argumenten te hebben aangevoerd voor het niet bestaan van HIV. Plaats voor mijn gemoedsrust aub nog eens de exacte link voor de wetenschappelijke publicatie die dat aantoont. De vraag die je formuleert: "als HIV geen AIDS veroorzaakt, wat dan wel?" is bij menigeen hier nog geen vraag, simpelweg omdat men (nog) geen aanwijsbaar onbetwistbare argumenten/bronnen in deze discussie is tegengekomen die de twijfel aan het bestaan van HIV zouden rechtvaardigen.Precies andersom dus. Deze discussie liep echter dood en daarom heb ik argumenten aangevoerd voor het niet-bestaan van hiv. Daarnaast heb ik inderdaad alternatieve verklaringen gegeven voor de fenomenen die als hiv-activiteit worden geduid, alsmede voor de oorzaken van aids-definierende ziektes--om de discussie op gang te houden, en om een antwoord te schetsen op de voor de hand liggende vraag: "Als hiv geen aids veroorzaakt, wat dan wel?" Jij beschuldigt mensen van onkunde zonder dat te beargumeneren. Alles wat jij hier zegt over dissidenten is in werkelijkheid op jou van toepassing en daarom mag dat met recht "pretentieus geraaskal" worden genoemd. Als jij "met een HIV construct" werkt, zou ik niet weten waar jij je tijd beter aan kunt besteden dan aan de vraag of hiv wel bestaat.
IK wel, want je schreef:Geen idee waar je dit vandaan haalt.Er wordt gesteld dat ik aan HIV werk, dat is niet waar, ik heb gezegd dat ik met een HIV construct werk. Werken met HIV is compleet iets anders dan werken aan HIV.
Verder kan ik het volgende echt niet rijmen:Ik, als leek, meen niet dat ik veel slimmer ben dan alle wetenschappers (wel slimmer dan Drs.P, dat wel) die zich beroepsmatig met hiv/aids bezighouden en daarom in kan zien dat het gangbare verhaal niet deugt, maar dat velen uit eigenbelang simpelweg met de stroom meegaan.
Pardon, als enige?Duidelijk een reactie op Iconoclaster, die als enige verkondigde dat hiv nooit geisoleerd is.
en :hiv is uit geen enkele cellijn geisoleerd.
Isolatie is Ik heb geen idee waar je vandaan haalt dat er na de ontdekking van hiv nog discussie zou zijn geweest en dat deze "begin jaren '90 verstomd is". Het mijns inziens belangrijkste wetenschappelijke artikel van de Perth-groep, zoals ik in een eerder bericht aangaf, werd gepubliceerd in 1993 en het laatste--waarin nog steeds beargumenteerd wordt dat hiv nooit is geisoleerd--in 1999.
Ik neem aan dat jij de "persoonlijke aanval als discussietechniek" toeschrijft aan Drs.P? Het argument dat het niet-bestaan van hiv het aannemelijkst maakt, is dat het nooit geisoleerd is. Lees bv onder het kopje "HIV Isolation:"Ja ja, persoonlijke aanval als discussietechniek. Maar: je zegt argumenten te hebben aangevoerd voor het niet bestaan van HIV. Plaats voor mijn gemoedsrust aub nog eens de exacte link voor de wetenschappelijke publicatie die dat aantoont. De vraag die je formuleert: "als HIV geen AIDS veroorzaakt, wat dan wel?" is bij menigeen hier nog geen vraag, simpelweg omdat men (nog) geen aanwijsbaar onbetwistbare argumenten/bronnen in deze discussie is tegengekomen die de twijfel aan het bestaan van HIV zouden rechtvaardigen.
Je bedoelt misschien het "argument" "Wat een verschrikkelijke onzin hier.?"Er is al weer veel geschreven sinds mijn laatste bezoek. Ik kan mij helemaal vinden in de argumentering van drs P
24-7 heeft niet aangetoond dat HIV-testen onbetrouwbaar zijn (althans niet onbetrouwbaarder dan testen voor andere ziekten). Laat ik dit verder onderbouwen. Er bestaat helaas geen perfecte diagnostische test (dus ook ook voor het HIV-virus niet) elke test heeft een zogenaamde sensitiviteit (hoeveel mensen die ziek zijn testen ook positief) en specificiteit (hoeveel mensen die niet ziek zijn testen negatief), wat de literatuur die 24-7 aanhaalt aantoont is dat er ook bij HIV-testen vals-positieve en vals-negatieve test-uitslagen voorkomen.
En als dat zo is, hoe kun je dan zeggen dat de reactie boven die grenswaarde veroorzaakt wordt door hiv, en daaronder niet? Waarom zou niet hetzelfde gelden als voor onderstaande test?:Papadopulos-Eleopulos et al. (1993) [ Het verschil tussen een positieve en een negatieve test lijkt slechts kwantitatief te zijn; het verschil maw, tussen een hoeveelheid antilichamen--die iedereen in z'n bloed heeft--boven en onder een bepaalde grenswaarde.
De Western Blot test op dezelfde antilichamen als de ELISA:The closest comparison to this level of dilution is the rheumatoid factor (RF) antibody test, which is run at a dilution of 40:1. It is well known, however, that RF is an antibody that all humans produce, and it is used as a non-specific marker for autoimmune processes where the body is attacking itself. Thus RF is referred to as an "autoantibody", and is only elevated when the immune system is hyperstimulated, as occurs in illnesses like rheumatoid arthritis and lupus.
http://www.reviewingaids.org/awiki/index.p..._the_ELISA_test
De WB zou dus ook slechts kwantiteit kunnen vaststellen. En natuurlijk geldt ook voor de WB: geen isolatie -> geen gouden standaard -> onbekende sensitiviteit en onbekende specificiteit.In the ELISA, the "HIV proteins" are present as a mixture. For the WB, the HIV proteins are dissociated and placed on a polyacrylamide gel slab. After electrophoresis, which separates the proteins by molecular weight and charge, the proteins are transferred to a nitrocellulose membrane by electroblotting.
http://www.virusmyth.net/aids/data/epwbtest.htm
Ik volg deze discussie al een geruime tijd en constateer helaas dat er niet serieus en lacherig over de disidenten standpunten word gedaan.Drs.F schreef:patman ik hoop dat je beter in fotograferen/programmeren dan in wetenschap, zou lkkr een bunker kopen en daar gaan zitten wachten op het einde der tijden, onder het mom van alles is een komplot. Er is al zo vaak utigelegd op de diverse fora hoe HIV is geisoleerd dat het vermoeiend wordt het nogmaals te beschrijven. je hebt er een bepaalde gedachte over gevormd en daar kan niemand je meer van afhelpen, prima succes ermee!
en Patman, als ik je een advies mag geven: kijk uit met het kenbaar maken van je adresgegevens op internet, voordat je weet stuurt Big Pharma een team om je om te leggen...!
Ik stel voor dat de conservatieven eerst een antwoord geven op deze vraag (of linken naar een post/posts waar ze dat reeds gedaan hebben), liefst met links naar wetenschappelijke publicaties.Patman schreef:Dus, daarom mijn vraag aan de HIV-onderzoeker: wat is volgens jou dan het bewijs dat het virus wel geisoleerd is? Wat is voor jou het bewijs dat 'ze' de genetische structuur van het virus wel zuiver hebben kunnen vaststellen.
En, waarom kan dit virus dan niet op 'klassieke' wijze worden geisoleerd? Want dat is absoluut, 100% nog niet gebeurd. Er zijn GEEN acceptabele electronenmicroscoopfoto's van HIV. Waarom kan dat dan niet? Is dit virus ineens heel anders dan andere retrovirussen?