Puzzel Puzzels
Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
R.O.O.T.O.E.
Artikelen: 0

Re: groenten of fruit

dat van die banaan klopt ja, net als pitloze druiven en mandarijnen zonder pit, heeft gewoon met de wens van de consument te maken --> is eruit gekweekt.

ik ben groenteboer dus, maar tomaat is een volgens mij een aparte groep. De tomaat is familie van de nachtschade, net als de aardappel.

ads

Steun Sciencetalk Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Gatson Mini Printer - 300DPI - Inclusief 14 Rollen Papier (Sticker, Normaal & Kleur) + 5 pennen - Mini Printer voor Mobiel - Pocket Printer - Mobiele Fotoprinter - Schoolspullen - Journaling Producten

Bekijk product

Steun Sciencetalk HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

HP Sprocket - Zelfklevend fotopapier - 5 x 7,6 cm - 50 vel

Bekijk product

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Silver - 11e generatie

Bekijk product

Lala

. De tomaat is familie van de nachtschade, net als de aardappel.
Ja, maar de aardappel is de knol van de plant, en de tomaat de vrucht. De vrucht van de aardappelplant is zelfs bijzonder giftig!

Ik reken tomaat gewoon tot fruit, zo eet ik het ook wel eens.

Dat van die aardbeien wist ik nog helemaal niet, leuk weetje.

Als alles erop gericht is om geen zaden in de vruchten te krijgen, zoals bij mandarijnen, sinaasappels en bananen het geval is, worden die dan alleen maar verder gekweekt met behulp van stekken/kloneren?
Appareo decet nihil munditia?
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Knownothing

Deze discussie gaat niet over biologie maar over semantiek. De vraag is niet welke biologische soort een fruit of een groente is, maat wat de woorden "fruit" en "groente" betekenen. De eerste vraag zou zinloos zijn omdat de termen "fruit" en "groente" betekenisloos zijn in de biologie. De tweede is een legitieme linguistische vraag en past beter in niet-technische wetenschap. Al vraag ik me soms af wat de betekenis van de term "niet-technische wetenschap" is. :wink:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)
anandus

Al vraag ik me soms af wat de betekenis van de term "niet-technische wetenschap" is. :wink:
* ziet een horde van alfa's en gamma's met hooivorken en fakkels achter Knownothing aanrennen *

Afbeelding
Dino

Peul vrucht! dus ook vrucht, tomaat vrucht

nog een leuke ananas = bloem :shock:

dat hard stuk in het midden is de bloemsteel, die blaadjes aan de buitekant zijn de bracheen (steunblaadjes) en die vierkantjes zijn de bloemetjes.

Het is dus vooral een taalkundig probleem, die veel problemen veroorzaakt bij mensen en ook regio gevoelig is.

tomaat soms fruit en som groente.
"My foot is fine, the chair died, but I don't think it suffered."
koosiqloos

bananen hebben idd pitten mn vader had een x een banaan met pitten ergens vandaan gehaald het ding zit er vol mee en de pitten zijn ongeveer even groot als die van een appel.

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Logitech M185 - Draadloze Muis - Grijs

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 15 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Nintendo Switch 2 Pro Controller - Zwart

Bekijk product

Knownothing

ziet een horde van alfa's en gamma's met hooivorken en fakkels achter Knownothing aanrennen *

Heheh, maar ik bedoelde het net omgekeerd :shock:
Zeg nooit: 'Ik kan me niet voorstellen dat dit-of-dat zich heeft kunnen ontwikkelen door natuurlijke selectie' en neem iemand die dat zegt nooit serieus. Keer op keer blijkt het een inleiding te zijn tot een intellectuele bananenschil-ervaring.(Dawkins)

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🦠 Biologie en medisch laboratoriumonderzoek”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!