Pietje schreef:Hier nog een leuk waarheidje.
Een maat van me vertelde dat zijn sleutel (afstandbediend) een groter bereik heeft als je hem naast je hoofd houdt.
Ik geloofde daar (natuurlijk) niks van, dus we maakten de afstand steeds groter tot hij het niet meer deed. En vervolgens hield hij hem naast zijn hoofd en jawel hoor tot mijn grote verbazing werkte het. Je hoofd heeft dan blijkbaar een soort antenne werking of zo. Maar hoe het precies werkt.... En voor de ongelovigen zou ik zeggen, test het maar.
Okay, zeer toevallig dat ik dit hier lees, en idd, dit klopt wel degelijk, volgens wetenschappers toch. Laatst is dit onderwerp namelijk ter sprake gekomen in "Jongens en Wetenschap", een zeer interessant programma op de Belgische zender "Radio1", elke werkdag tussen 9 en 11, en ook op de BBC zou men dit experiment al uitgevoerd hebben, maar geen verklaring hebben kunnen geven.
De verklaring zou zijn dat straling stroom veroorzaakt, en vice versa. Het zendertje straalt, en veroorzaakt zo stroom in je hersenen. Die stroom wordt opnieuw omgezet in straling door de hersenen, en zo versterken ze dus de straling die al opgewekt werd door het zendertje.
Betere informatie vind je op
http://www.radio1.be/radio1_master/home_ra...dio1/index.html