Moderator: Rhiannon
Laten we hopen van niet! Het verdwijnen van de "kleine talen" zou de grootste culturele ramp zijn sinds de instorting van het Romeinse Rijk. Veel erger nog ook! Engels is een waardevolle taal voor internationale contacten, net zoals Frans dat vroeger geweest is. Het hangt allemaal van politieke machtsverhoudingen af. Wie zegt er dat Japans of Chinees in de toekomst niet de internationale taal wordt?Over drie honderd jaar is de Nederlandse taal hopelijk toch niet meer dan een west-europees dialect.
Dat zal nooit gebeuren zolang de Engelsen alle andere Europese landen blijven koeioneren en goede voorstellen blijven blokkeren omdat het tegen het belang van hun Amerikaanse vrienden ingaat.Ik stel toch voor om de europese taal de engelse te maken, daar zijn we toch al hard naar op weg.
Jij hebt gelijk, het bandje was fout.Gisteren, toen ik voor Turkije stemde, kreeg ik van het antwoord bandje te horen dat het eurovisie songfestival in Istanbul, de hoofdstad van turkije werd gehouden, maar dat is toch Ankara?