genesis 1:0
En de HEERE gaf een wetenschappelijk verslag van Zijn schepping omdat wetenschap voor de mens zo vermoeiend is.
Moderator: Rhiannon
Inderdaad God zijn 'natuur' valt niet in woorden te omschrijven ,toch....Leuke gast schreef:God valt niet in woorden te omschrijven.
Het lijkt ons allemaal wel duidelijk dat de bijbel erg oud is. En dat deze informatie veelvuldig is gecopieerd, door mensen, met het gevolg dat zaken verdraaid kunnen zijn.
lees deze topic eens, de theorie dat de mens een ziel heeft:
http://sciencetalk.nl/forum/invision/in...?showtopic=4049
Geef je mening.
Inderdaad de bijbel is niet in de eerste plaats geschreven als wetenschappelijk werk.Toch waar hij raakvlakken heeft met de wetenschap is hij steeds correct.O.S.F. schreef:Ik vraag me af wie de eerste was om in zijn hoofd te halen om proza wetenschappelijk te gaan benaderen.![]()
En de HEERE gaf een wetenschappelijk verslag van Zijn schepping omdat wetenschap voor de mens zo vermoeiend is.
![]()
Hoe bedoel je?Aimé schreef:Inderdaad de bijbel is niet in de eerste plaats geschreven als wetenschappelijk werk.Toch waar hij raakvlakken heeft met de wetenschap is hij steeds correct.O.S.F. schreef:Ik vraag me af wie de eerste was om in zijn hoofd te halen om proza wetenschappelijk te gaan benaderen.![]()
![]()
Groeten Aimé
mijn naam er ff bij zetten is wel handigIk niet in elk geval....ik denk dat als jij op zoek gaat naar God/Jezus je Hem ook daadwerkelijk zult vinden. Wees gewoon eerlijk en probeer niet alles rationeel te verklaren.
Dat staat nergens in de bijbel. Dus de katholieken zaten fout, niét de bijbel.Katholieke kerk vond dat de zon rond de aarde draaide, ik neem aan dat ze dat dan baseren op de bijbel.
Klopt.Dat staat nergens in de bijbel. Dus de katholieken zaten fout, niét de bijbel.Katholieke kerk vond dat de zon rond de aarde draaide, ik neem aan dat ze dat dan baseren op de bijbel.
Klopt.Vortex29 schreef:Dat staat nergens in de bijbel. Dus de katholieken zaten fout, niét de bijbel.Katholieke kerk vond dat de zon rond de aarde draaide, ik neem aan dat ze dat dan baseren op de bijbel.
Wel kun je er uithalen dat de aarde plat is, of iig hoeken heeft.
Jesaja 8:9
Isa 7:1 Het geschiedde nu in de dagen van Achaz, den zoon van Jotham, den zoon van Uzzia, den koning van Juda, dat Rezin, de koning van Syrie, en Pekah, de zoon van Remalia, de koning van Israel, optoog naar Jeruzalem, ten oorlog tegen haar; maar hij vermocht met strijden niet tegen haar.OneStepForward schreef:Ik gebruikte nbv.
Andere dan:
Op 7,1, Op 20,8
Jesaja 40:22 zegt dat de Aarde rond is.Wel kun je er uithalen dat de aarde plat is, of in ieder geval hoeken heeft. Jesaja 8:9