Hedenmorgen in de krant en gisteren reeds op TV:
De politie gaat acties uitvoeren op verkeerswegen en andere verkeersobjecten vanwege loon-en pensioeneisen van 3-5% als ik me niet vergis.
Dit vind ik de spuigaten uitkomen,verkeer in "blokken" verdelen om het te vertragen en meer van die kunsten.
Stel dat men bij zo'n vertragingsactie gaat inhalen om op tijd op zijn werk te komen of om wat voor reden dan ook;de politie is dan in staat om je een fikse bekeuring uit te delen.En dat lijkt me niet overeenkomstig allerhande wetten van verkeershandhaving en ordehandhaving,waarvoor die figuren werden aangenomen.
Het is een vorm van chantage en misbruik maken van macht;de brandweer doet dit ook wel met gebruikmaking van materieel van de Nederlandse staat (waarvoor deze staat de burger behoorlijk laat betalen),hetgeen de politie nu ook doet.
De macht van de bonden begrijp ik ergens niet,we kiezen "met zun allun" een volksvertegenwoordiging en gaan vervolgens bij dit soort acties in conclaaf met de vertegenwoordiging van een beperkt aantal leden van een beroepsgroep,die niet voor 100% is vertegenwoordigd en bovendien zelf zijn vertegenwoordigers heeft gekozen in het parlement.
En die bondsleden kunnen het sociale en economische leven van de gewone burger in problemen brengen en lichtelijk door de overheid gedoogde sabotages/dwarsliggerij uitvoeren.
Op zun Engels: There is something rotten in our society!
Puzzels