Hallo,
Ik hoef me (gelukkig) nooit met dieten bezig te houden en weet dus ook weinig van kcal enz. af. Vanwege de gezondheidssituatie van mijn man eten we gezond in de zin van magere producten, weinig snoep, vis/kip/rundvlees en weinig varkensvlees, alles in vloeibare vetten bakken enz.
Ik zou graag willen weten of ik voldoende eet en hoeveel kcal dit dan is. Een dieet is iets van 1200-1400 kcal of heb ik dit verkeerd? Ik zal dus duidelijk meer moeten eten. Maar wat is normaal voor mij en hoeveel eet ik eigenlijk? Waarom wil ik dit weten? Ik ben de laatste tijd namelijk afgevallen (gelukkig lijkt het nu te stabiliseren). Er is wel een verklaring voor: ik ben de laatste tijd gestopt met het eten van producten waar suikers inzitten, inclusief fruit. Ik heb dit gedaan omdat ik altijd erg veel last had van schommelende suikerspiegels. 's middags,meestal een uur na het eten van een stuk fruit kreeg ik echt trillingen en hongergevoel en dit was alleen op te lossen door bijvoorbeeld een kitkat of mars te eten. Echter, een uur later weer precies hetzelfde. En dit is niet een echt lekker gevoel...
Sinds ik gestopt ben met het eten van suikerhoudende producten, incl. fruit heb ik dit niet meer. Ik eet nu als compensatie meer rauwkost. Maar..... afvallen deed ik wel.
Mijn gewicht was 69 kg (1.81 lang) en is nu (na 3 weken dit voedingspatroon volgen) 64.5.
Kan iemand mij zeggen hoeveel kcal ik binnen moet krijgen en hoeveel ik binnenkrijg en of ik nog essentiele voedingsstoffen mis?
vandaag gegeten:
ontbijt: beker karnemelk + boterham pindakaas
tussendoor: 2 bekers kamille thee + 2 plakken ontbijtkoek
lunch: beker karnemelk + 6 boterhammen: 2 pindakaas, 2 magere ham, 2 gebraden gehakt, allen dun met becel light
tussendoor: glas water, kop kamille thee, tomaat, halve paprika, 1/3 komkommer, winterpeentje
avondeten: zelfgemaakte zilvervliesrijst/nasi maaltijd met veel verse groenten (kool, paprika, prei, champignons) kip, kruiden, zelfgemaakte pindasaus, ketjap.
's avonds: 1 kop kamillethee, 2 glas water
Misschien ben ik ook al geholpen bij een website waar je online kan intypen wat je gegeten hebt (of kan aanvinken ofzo) waar dan uitrolt hoeveel je gegeten hebt.
Ik heb al zitten googlelen, maar kon het niet echt vinden.