Puzzel Puzzels
nathanvdb
Artikelen: 0

Re: Wat is de waarde van het gelijk hebben?

Als je het krijgt voelt het in ieder geval voor veel mensen wel dat ze het hebben. En als je gelijk krijgt, maar zoals jij zegt het dan nog niet hoeft te hebben, hoe weet je zeker dat iets anders waar is? Hoe bepaal je wie er écht gelijk heeft, nogal subjectief denk ik, al helemaal omdat het 9 van de 10 keer gaat over iets wat je niet kan meten.

ads

Steun Sciencetalk Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

TP-Link TL-SG105 - Netwerk Switch - Unmanaged - 5-Poorten

Bekijk product

Steun Sciencetalk Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Gofun Twinmarkers 262 stuks - Volwassenen & Kinderen - Markeerstiften - Alcohol stiften - Dual-Tip - Stiften

Bekijk product

Lathander

Maar het kan ook zijn dat je er al van overtuigd bent dat jij het goed hebt, en geen bevestiging meer nodig hebt voor jezelf, maar dat je gewoon wil aantonen dat de ander het fout heeft... Dat je de ander wil verbeteren.
Soms is het "verbeteren" in de hoop dat je de ander iets bijbrengt. Maar vaak is het pure arrogantie, om het de ander in het gezicht te drukken dat jij wel weet en hij/zij niet
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Hoofd

Gelijk hebben en krijgen heeft pas echte waarde als je in staat bent in te zien wanneer iemand anders gelijk heeft, en vooral; dit toe te kunnen geven. Helaas is vrijwel niemand daar volledig toe in staat, onze ego is uit de hand gelopen.
Als ik steeds weer nieuwe antwoorden vind,

kan ik niets zeker weten.

Maar zoek ik niet door naar nieuwe antwoorden,

dan weet ik zeker dat ik niets zeker weet.
Poescoedoe

Gelijk hebben en krijgen heeft pas echte waarde als je in staat bent in te zien wanneer iemand anders gelijk heeft, en vooral; dit toe te kunnen geven. Helaas is vrijwel niemand daar volledig toe in staat, onze ego is uit de hand gelopen.
Jij hebt vol-ledig gelijk.... haha

Maar wat is gelijk hebben als je weet dat je ergens een stempel op probeert te drukken en terwijl het iets waar het gelijk over gaat altijd veranderd, zoals het leven.

Daarom heet het ook ge-lijk hebben....... zij die rustig en vredig naast het kerkhof liggen hebben geen gelijk nodig want zij zijn gelijk.

Het leven is de groei naar deze gelijkheid en dus altijd ongelijkheid... oftewel, het leven is doodgaan.

Pascal.

ads

Steun Sciencetalk 50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

50 euro PlayStation Store tegoed - PlayStation Kaart (NL)

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

bol cadeaukaart - 25 euro - Voor jou

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Sakura Basic Set 3 Gelpennen Zuiver Wit Fijn/Medium/Dik

Bekijk product

Razerwint

Of iemand gelijk heeft is in de meeste gevallen onmogelijk te achterhalen maar: Men wilt over het algemeen gelijk hebben omdat men dan weet dat het de goeie richting op denkt en de volgende stap waarschijnlijk geen loze zal zijn. Maar ik denk dat dit nutteloos is aangezien de kans dat je zeker weet dat je gelijk hebt zeer gering is, wat niet wil zeggen dat je heel moeilijk gelijk krijgt.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Filosofie”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!