Hier ben ik het echt helemaal mee eens! Maar dit zou ook vanuit de school moeten komen. Aan het begin van elk schooljaar krijg je te horen hoeveel "studielast-uren" nodig zijn om het jaar te halen. Hoe kun je dat in hemelsnaam van te voren zeggen? Waarom zou je elke dag 3 uur leren als je opgaven in een half uurtje kan maken. Andere keren moet je juist veel langer leren dan die drie uur leren.Beloon het resultaat, niet de inspanning -- Ik zie zoveel ouders de inspanning belonen ongeacht het resultaat waardoor hun kinderen 'busy work' leren: Doelloos druk bezig zijn. Een andere idiote gedachte is dat het gaat om het meedoen niet om het winnen, natuurlijk gaat het om het winnen;
Het gaat echt om de kwaliteit van het leren en niet over de kwantiteit. Het komt echt zo vaak voor dat personen die heel veel tijd in leren hebben gestoken het net niet of net wel halen, terwijl andere met minder leren het wel halen. Ik geloof niet dat dit met intellegentie te maken heeft, maar meer de manier van leren. Jammer genoeg wordt dit totaal niet benadrukt op scholen.
Puzzels