Gepasseerd station. Evident dat hij dat wel doet. Wie doelbewust escalatie nastreeft is direkt medeverantwoordelijk voor de gevolgen daarvan. Eerst iemand voor rotte vis uitschelden en dan van de prins geen kwaad weten als er klappen vallen? Maak jezelf wat wijs.Hij brengt geen mensen in gevaar.
Dat doen ze, alleen kunnen ze zich niet bedienen van de demagogische superlatieven die Wilders en jij doorgaans hanteren. Er is zoiets als diplomatie, soms in de openheid, vaak stil. Men is al meer dan 2 jaar bezig met damage control. Het neemt zo langzamerhand 3/4 van de ambassadetijd in beslag. Daarbij legt men niet alleen uit dat Wilders dit recht heeft in een westerse democratie, maar tekent ook protest aan tegen de overspannen kritiek. Zelfs bij de boycot van de kinderfilm in Cairo "heeft Nederland de Egyptische autoriteiten om opheldering gevraagd". Dat is in het diplomatieke taalgebruik de wijze waarop zoiets gebeurd. Anders dan Wilders en jij, kunnen zij niet met grove woorden en generalisaties smijten. Terzijde: Je zegt het niet met Wilders eens te zijn, maar ik heb nog nooit éen woord van je gelezen dat ook maar de schijn wekt dat je zoekt naar comnpromissen of streeft naar oplossingen, anders dan harde confrontatie. Ik heb inmiddels een aardige selectie van je Islambashings van de afgelopen 2 jaar verzameld, meestal beginnend met een kinderverkrachtende Mohammed en eidigend met bommengooiende baardapen. Ik wil hier met plezier een kleine bloemlezing plaatsen. Anderssoortige moslims komen bij jou alleen op de volgende, negatieve wijze aan bod:Waarom veroordeelt de Nederlandse regering dit niet?
Met andere woorden, zijn ze er eigenlijk wel? 800 vlagverbrandende gekken in Mazar-i-Sharif is nieuws, dat er 300.000 thuis zijn gebleven niet. Moeten die voor Wilders recht op zijn filmpje gaan demonstreren?Waarom zwijgen de vreedzame Moslims hierover?
JPB heeft een verantwoordelijkheid voor alle Nederlanders, hier en in het buitenland. Met angst heeft dat weinig te maken, des te meer met realiteitszin.waarom zet JPB Wilders onder druk? heeft JPB zo'n angst voor de islamterror?
Bingo! Daar komt de aap uit de mouw!!! Dit maakt voor de goede verstaander héél véél duidelijk. Alleen als dát is wat je zélf eigenlijk denkt, kun je zo'n conclusie in de mond van een ander leggen. Dit is niet wat JPB denkt, maar wat jij denkt.zegt JPB nu niet impliciet:" Wilders heeft eigenlijk gelijk maar wij willen niet dat hij het zegt?"
Dat je afstand nemen van Wilders helemaal niets voorstelde, was mij reeeds lang duidelijk, maar blij dat je het hier nu ook voor de anderen nog eens zo expliciet duidelijk maakt.
Puzzels