Ik geef voldoende ruimte om een discussie te volgen, alleen andere kortzichtige verknallen een discussie die zij niet begrijpen.
Over wie heb je het hier?
Dat betekent niet dat moderators goden zijn, die bepalen wat wel en niet mag. Een auteur heeft altijd de 1e verantwoordelijkheid, zeker als het gaat om niet kwetsend te zijn. Maar het is opvallend dat in korte tijd 2e belangrijke onderwerpen de vrije mening de mond wordt gesnoerd.
Het spijt me, maar dat kunnen we dus wél. Zaak is: jij mag schrijven wat je wil, maar geen uitgever, publicist, forum, of wie dan ook, is verplicht om je mening te publiceren.
Nee, ik ga nooit te ver.
Dat stond er niet.
Verder was de discussie nog niet in vollegang voordat het op slot werd gedonderd, voordat het eindelijk zijn recht zou krijgen.
Kijk, als je ons had aangesproken met argumenten waarom het topic opnieuw open zou moeten, eventueel met de vraag om één en ander op te poetsen in het topic, dan hadden we het ten minste kunnen bekijken. Je hebt er echter voor gekozen om te gaan schelden, te dreigen, en gebruik te maken van de drogreden als zouden wij de vrije meningsuiting niet respecteren. Hetzelfde geldt eigenlijk voor de plaatsing onder godsdienstfilosofie:
Een ander punt was ook dat het onderwerp onmiddelijk in het kadertje godsdienst werd gepropt, ook dat is totaal onbegrijpel en zonder mijn toestemming. Het onderwrp valt onder filosofie niet onder godsdienstzaken. Dat is een grote fout van julie en wie dat ook heeft gedaan heeft een verkeerde beoordeling gemaakt, net als het op slot gooien van een topic.
Gezien het aantal verwijzingen naar God in al je posts (10 in de startpost alleen al), paste het topic perfect onder godsdienstfilosofie. De vlag dekt de lading: dat subforum is bedoeld voor filosofie aangaande "alle godsdienstige of religieuze onderwerpen: religieuze stromingen (en vergelijkingen daarvan), dogma, godsbewijzen en godsbeelden, onderzoek naar en interpretatie van religieuze bronnen, de invloed van religie op de maatschappij (godsdienstsociologie), geloofspraktijk,..." (zo staat het in de bijsluiter).
Wij leven niet in N-Korea, maar het gaat wel die richting op. Julie trachten achter deze regels te schuilen om voldoende macht naar jezelf te creeeren, dat noemen wij vriendjes politiek. De topic-houder wordt in zijn of haar mening en goede bedoelingen gesnoerd, mits als deze als een volgzaamhondje doet wat julie zeggen.
Denk je nu echt dat je in Noord-Korea een recht van antwoord zou hebben, zoals wij dat hier bieden? Ik vind dit een bijzonder smakeloze en onterechte vergelijking. Onze regels zijn opgesteld om een bepaald niveau te handhaven. De basislijn is bijzonder rationeel: de wetenschappelijke methode en de billijkheid van respect en gezond verstand. Als je je daar niet in kan vinden, heb je de vrijheid
niet deel te nemen aan het forumgebeuren.
Niemand is neutraal Ger, niemand.
Dat klopt: zowel Ger, als ik, als alle moderators hebben meningen, da's nogal wiedes. Het gaat erom dat we die mening een plaats geven als we onze rol van moderator spelen, en een andere plaats als deelnemers aan discussies. Het team is daarbij een vangnet: wij handelen in overleg, en niet op eigen houtje, zodat verschillende meningen aan bod komen.
Julie regels, niet in algemene zin. Onze dit en onze dat, is dictoriaal gedrag.
Dat is dus onzin.
Dat is een inschattingsfout die julie maken. Julie denken dat mensen elkaar onherstelbaar kwetsen, maar dat is niet zo. Ik ben duidelijk wat ik zeg, ik houw mij aan de feiten, al zal ik ze niet gelijk inzetten mijn inhoud meer kracht bij te zetten, en wellicht moet ik dat meer doen.
Wij kunnen niet weten of bepaalde dingen iemand "onherstelbaar" kwetsen. Wij weten echter dat beledigingen potentieel kwetsend zijn, en de goede sfeer verstoren. Met alle respect, maar er zijn meer dan voldoende internetfora waar gebruikers naar hartelust kunnen uithalen naar mekaar. Hier willen we dat niet.