Daar ben ik met je eens, maar wanneer er een poging wordt ondernomen om gods bestaan of enige kritiek te leveren aan een godsdienst dat men op de kast springt. Men kan wel hun mening geven op het boek The God Delusion, maar anderen krijgen niet de kans zijn of haar verhaal te doen van een zelfde aard wordt de nek omgedraaid en daar val ik over. Ik schrijf niet over kattepis maar over wezenlijke werkelijke zaken, en het gevaar van de godsdienst komt langzamerhand maar weer eens de hoek om kijken in een tijd dat de wereld lijkt te veranderen. De botsing tussen culturen en geloven staan weer eens lijn recht tegen over elkaar, recentelijk de discussie over de film van Wilders, de rol van onze zo geweldige schijnheilige regering in deze discussie met het verspreiden van leugens. De rol van de godsdienst geeft duidelijk aan hoe gevaarlijk een godsdienst is, en dan ben ik met mijn woorden nog terughoudend. Voordat een discussie meer inhoud krijgt wordt het op slot gezet. Ik denk dat het te maken heeft dat men een gezonde discussie zonder met zichzelf in conflict te komen zich verschuild achter zelf gemaakte regeltjes.Jammer Alexander, ik heb best wat interessante discussies van je gelezen. Maar:
Ik denk dat je al ruim voordat je 12.000 leden bereikt, zult ontdekken dat als je iedereen zijn "vrije gedachte" laat posten, het één grote nutteloze tyfuszooi wordt.
Tuurlijk is het zo dat je excessen uit moet sluiten, want van de 12.000 leden waarover jij spreekt zit een aantal leeghoofden tussen die geen enkele kennis van zaken hebben en trachten mee te praten. Dit soort mensen komen zichzelf wel tegen en worden uitgesloten van bepaalde discussies.
Puzzels