Het bang zijn is jou mening, maar niet terug te halen op een veronschuldiging voor de uitingen van een Nederlandse politicus. Je kunt niet aantonen dat de Nederlandse regering bang is en hun principes verandert door internationale druk.
Ik meen me te herinneren dat men doorlopend op Wilders heeft ingepraat om vertoning van 'Fitna' te voorkomen. Waarom zouden ze dat hebben gedaan? Vlak nadat het filmpje was uitgebracht werd het Binnenhof in Den Haag door de politie afgegrendeld. Waarom?
Er is geen mogelijkheid dat binnen de 20 jaar de Islam de grootste religie is. Verder is het erg suggestief dat ALLE moslims in nederland de wet zullen willen veranderen. Dit is juist het probleem van dit onderwerp, jij probeert aan te tonen dat Nederland in een Iran aan het veranderen is. Ik ben echter niet overtuigd en vind dat je overreageerd.
Ik probeer aannemelijk te maken dat Nederland door de aanwas aan moslims zal veranderen. Die 5,3% waar eerder aan gerefereerd werd is al voldoende voor mensen om vragen te gaan stellen over de wenselijkheid van deze ontwikkeling. Natuurlijk zijn er velen die alles bezien vanuit een meer cultuurrelativistisch standpunt en veranderingen verwelkomen. Maar ik denk dat dit meer geënt is op idealisme dan op gevoel voor realiteit.
Nee, maar het is wel normaal, dat als iemand je vraagt een film te stoppen om dat hij belegdigend is, je antwoord met mijn excuses, maar ik kan dat niet doen. Jij ziet dat als door het stof kruipen, ik zie dat als normale etiquette.
Zie mijn antwoord helemaal boven.
Dat is inderdaad te gek voor woorden, maar volgens jou is de islamisering dus het zelfde als extremisme?
Nee, maar er is inherentie.
Kom nou niet met een citaat af, dit is een politiek forum, geen filosofie, geen geschiedenis, dit doet er helemaal niet toe.
Hoezo doet het citaat er helemaal niet toe.
De DikkeVanDale stelt het volgende:
Oem·ma (de)
1 wereldwijde islamitische gemeenschap
2 streven naar een wereldwijde islamistische gemeenschap waarin iedereen zich ondanks bestaande verschillen thuis voelt
En nogmaals Wikipedia:
Oemma
De oemma (Arabisch: الامة الاسلا Al-oemma al-islamiyya of kortweg: Al-oemma) is de wereldwijde islamitische gemeenschap. De oemma wordt gezien als een wereldwijde eenheid, waartoe die landen worden gerekend waar de islam de hoofdgodsdienst is, of algemener, die personen die moslim zijn.
De gemeenschap heeft een lange geschiedenis van meer dan veertien eeuwen. Slechts in de eerste paar eeuwen van haar bestaan vormde het een politieke eenheid al vonden toen ook geregeld fitna's of onderlinge oorlogen plaats. Van de oemma wordt al gesproken in de koran en de profeet Mohammed was de eerste leider van de oemma. Mohammed beschouwde ook joden en christenen als deel uitmakend van de oemma, zoals vastgelegd in het Verdrag van Medina. Naar het westen verspreidde de islam zich naar Egypte, Soedan, Libië en de Maghreb (Tunesië, Algerije en Marokko). Ook Zuid-Spanje (Andalusië) maakte enkele eeuwen deel uit van de islamitische wereld.
Aan het hoofd van de oemma stond tot 1924 een kalief of opvolger. In dat jaar werd het kalifaat afgeschaft.
Door sommige extremistische moslims wordt eenheid in de oemma gezien als een ideaal dat opnieuw gerealiseerd moet worden. Hun ideaal is de terugkeer van de kalief die zowel wereldlijke als religieuze macht heeft (volgens het principe van tawhid) en de bijbehorende herinvoering van de Sharia....'
DePurpereWolf schreef:Als het mij geen fluit scheelden was ik er niet.
Dus: Islamisering is de islam krijgt vaste voet in Nederland.
Okee, dat kan mij inderdaad geen fluit schelen, ieder zijn geloof, zolang mij ze er niet mee lastig vallen.
Islamisering is meer dan vaste voet krijgen in Nederland. Er is al een paar keer een goede definitie voor gegeven. Het zal jouw en mijn tijd waarschijnlijk nog wel duren voordat islamisering werkelijk een dwingend karakter zou kunnen krijgen in Nederland. We moeten afwachten hoe het demografisch verder uit gaat pakken. Als ik het over dertig jaar mis blijk te hebben gehad zal ik de eerste zijn die het toegeeft.
Dit gebeurt niet in Nederland, dit zijn bepaalde supermarkten in het middenoosten met een opgeteld omzet van een voetbalcantine.
Die supermarkten verkopen Nederlandse producten. En als die niet verkocht worden heeft de fabrikant van die producten een probleem want geen afzetgebied waaraan verdiend kan worden. En vergeet niet dat wat nu klein begint later reusachtige proporties kan aannemen. De potentie is er.
We hebben het hier over islamisering in Nederland, wat er in het verre oosten gebeurd, 'boycotten','vlagjes verbranden', kan me allemaal geen zier schelen.
Misschien toch beter wel.
Al zou ik wel graag zien dat de mensen die een bordje hebben met Death Holland (of wat dan ook) berecht worden voor doodsbedreiging. Maar dat is een compleet ander verhaal.
Onderstaand artikel zal dan ongetwijfeld ook je woede opwekken.
'Al Qaeda Fatwa against MP Wilders'
AMSTERDAM, 28/02/08 - The terrorist network Al-Qaeda has given orders for the assassination of MP Geert Wilders, newspaper De Telegraaf reports. The Party for Freedom (PVV) leader must be 'slaughtered', the orders say, because he has insulted Islam and the prophet Mohammed.
The newspaper based its report on a recent message on a protected web forum of internet site al-ekhlaas.net, which De Telegraaf claims is affiliated with Al-Qaeda. The internet threat, which was posted on 28 January, was intercepted by the American research institute SITE Intelligence Group, the newspaper reports.
"In the name of Allah, we ask you to bring us the neck of this unbeliever who insults Islam and the Muslims and ridicules the prophet Mohammed," the site says about Wilders, according to the newspaper.
The message honours Mohammed Bouyeri as a hero. This Amsterdam-born Moroccan Muslim cut Islam-critic Theo van Gogh's throat on 2 November 2004. The message also appeals for readers to "terrorise" the Netherlands to prevent Wilders' controversial film on the Koran from being broadcast.
Wilders says his film is finished, and only still needs to be edited. He will try to show the film via an official broadcaster. He expects the negotiations to last between several days and several weeks.
Wilders has set up a separate website where his Koran film will be shown in any event. The host of this site,
www.fitnathemovie.com, is located in the United States. Wilders also plans to put the film on the YouTube website.
The film takes place within the Koran, Wilders earlier explained, with the book opening and showing the viewer images of atrocities allegedly inspired by the verses. It lasts about 15 minutes and ends with a picture of the prophet Mohammed, to which "something happens", he added.
(Bron:
www.nisnews.nl)
De juiste vraag is de vraag die uit objectiviteit geboren wordt.