Moderator: physicalattraction
Lees hier meer.Kan iemand me goed uitleggen waarom iemand zou terugkeren in de tijd als hij sneller dan het licht zou bewegen. Dit hoor ik maar opnieuw en opnieuw maar heb nooit begrepen waarom?!
Als iets theoretisch niet kan, dan heeft het ook geen zin om over de gevolgen na te denken. Er valt gewoon geen zinnig antwoord op te geven.PS : Je hoeft me niet te vertellen dat het niet gaat en ook niet waarom want daar ben ik al bekend mee.
Da's niet zo'n goeie vergelijking, omdat de speciale relativiteitstheorie het niet verbiedt om sneller als het licht te reizen.Math-E-Mad-X schreef:Als iets theoretisch niet kan, dan heeft het ook geen zin om over de gevolgen na te denken. Er valt gewoon geen zinnig antwoord op te geven.
Bijvoorbeeld: stel ik zit opgesloten in een cel zonder stoel. Het is dus onmogelijk voor mij om op een stoel te gaan zitten. Wat gebeurt er nu als ik toch op een stoel ga zitten, terwijl ik geen stoel heb?
Technisch gesproken misschien niet helemaal nee, maar het is hoe dan ook uitgesloten (mits we S.R. als correcte theorie blijven beschouwen) dat wij mensen ooit sneller dan licht zullen reizen.Da's niet zo'n goeie vergelijking, omdat de speciale relativiteitstheorie het niet verbiedt om sneller als het licht te reizen.