Ik vindt het aan de ene kant goed en de andere slecht
Slecht : ik heb ook een vlindermes, maar die van mij heeft geen snijvlak en ook geen punt(dit heet een "trainer") !
ik gebruik hem alleen voor truukjes enzo ( ik doe dit ook al 4 maanden ). Maar het probleem is voor veel mensen, een trainer is rond de 150 euro! en goedkope versie's zijn bijna nergens te vinden. Een normaal vlindermes ( scherp dus ) kan je al voor 10 euro krijgen en veel jongeren ( zoals ik ) vinden het uitdagend om truukjes te doen met een "mes". maarja ik heb ook 3 scherpe vlindermessen , maar die hebben huisarest xD ( ik neem ze nooit mee naar buiten
)
Goed : Het vlindermes wordt inderdaad veel gebruikt met gevechten, beroofingen , bedreigingen.
Het is ook een populair mes omdat je er zoveel leuke truukjes mee kan doen. ik ga wel accoord met deze regel !
Ik vindt het aan de andere kant wel een beetje raar:
- 1987: Stilleto wordt verboden. 2005: wapen controle Denhaag 178 stilleto's gevonden
- Vuurwapens: elk jaar worden er weer honderden het land binnen gesmokkelt
- Drugs! : Drugs controle 2007: ( Volks krant ) Er zijn deze weken al weer drugs controle's gehouden op verschillende plaatsen in het land. Er is bekend gemaakt dat 1 op de 30 mensen in het bezit is van verdovende midellen!
Ik geloof dat julie mijn punt wel snappen!
Zo niet: Het maakt het voor veel mensen veel aantrekkelijker om iets in bezit te hebben dat verboden is!
- Drugs
- Illegaal vuurwerk
- Illegale Meelee wapens ( nunchacku's , stilleto's , werpsterren, etc. )
- Vuurwapens
volgens mij hebben meer mensen ilegale wapens in bezit dan legale.
Greetz. Michael
p.s. ( heb ik gelijk of niet ? )