weetje idd hij is snel populair etc. maar wat heeft t voor nut.
mja kijk maar naar mijn eerdere reply op deze topic ( 24 april 2008 , om 02:21 ofzo )
en denk dan nog eens na , en geef dan weer antwoord
Moderator: Rhiannon
Ik had je bericht al gelezen en erover nagedacht.en denk dan nog eens na , en geef dan weer antwoord
Dat vind ik vanzelfsprekend, want de meeste wapens zijn gewoonweg illegaal en met een reden: hun doel is andere mensen te verwonden.volgens mij hebben meer mensen ilegale wapens in bezit dan legale.
Dat zal zeker zo zijn en ik kan me dan goed voorstellen dat mensen voor die reden wapens thuis hebben. Alleen lijkt het me dat als ze de straat opgaan en een wapen meenemen, ze dat niet doen omdat het illegaal is, maar voor een andere reden: bijvoorbeeld voor bescherming, bedreiging of om ruzie te zoeken.Zo niet: Het maakt het voor veel mensen veel aantrekkelijker om iets in bezit te hebben dat verboden is!
Je kan geweren pistolen sparen als deze volgens de wetregels onklaargemaakt zijnIemand die pistolen wil sparen heeft voor dezelfde reden ook pech.
Een mes is net zo gevaarlijk als-ie scherp is. Na een paar dagjes in de bush met een vlindermes kun je er geen appel meer mee schillen. De kunst van het slijpen. Ik heb een zakmes met een lemmet van 98 mm lang en 20,5 mm breed. Ik kan me er mee scheren, touwtjes doorsnijden, houtsnijden, appels schillen, m'n nagels uitpeuteren, uien snijden en aardappels / knollen schillen, eelt van mijn voetzolen snijden, en ga zo maar even door. Dat kan niet met een vlindermes. Wat moet je er dan mee, behalve imponeren / bedreigen / mensen verwonden?
Nu ja, die conclusie is vrij simpel als je bedenkt dat die hele discussie over het nut van een vlindermes totaal verweven is in de afgelopen 7 pagina's. De vraag "Wat moet je er dan mee, behalve imponeren / bedreigen / mensen verwonden?" is dan een beetje raar.@ Ger: je trekt een (onterechte) conclusie zonder de feiten te kennen of een vraag te hebben gesteld.
Zoals gezegd, ik heb geen zin om alles weer tot in de diepste details over te typen. Die discussie is al gevoerd: met een vlindermes kun je veel meer dan dat. En ook veel meer dan "kunstjes".Een vlindermes is primair en louter bedoeld om in een gevecht anderen ernstige steekwonden toe te brengen of daarmee te dreigen.
Wederom onwaar, wederom al uit en te na uitgelegd.Wapens, louter het doel hebbende anderen kwaad te doen, zijn in Nederland verboden.

http://www.indexfiscaal.be/DBIndex/ficheDe...01FBAL%20000053In het systeem van de opdeciemen wordt een geldboete verhoogd met een in de wet voorziene coëfficiënt die regelmatig wordt aangepast aan de huidige waarde van het geld.
Het bedrag van de opdeciemen ligt momenteel vast op 45. Het bedrag van de geldboete moet daarom met 5,5 vermenigvuldigd worden om te komen tot het werkelijk te betalen bedrag van de boete.
Bedragen van boetes die nog in Belgische frank in de strafwetgeving staan, worden gelezen met hetzelfde bedrag in euro vermenigvuldigd met 5,5.
Een geldboete van 100 Belgische frank is dus in werkelijkheid een boete van 100 euro x 5,5 = 550 euro.
Ger,Ger schreef:
- Een goed vlindermes kan niet inklappen, en is daardoor veiliger dan veel kermis-zakmesjes om je appel mee te schillen, hout snijden, etc. Vouwmessen zijn door hun constructie maar aan 1 kant te gebruiken, vlindermessen aan 2 kanten. Het is een perfect alternatief voor vaste messen. Zo goed als even sterk, maar opvouwbaar.
De meeste scouts zullen liever een multitool hebben waarschijnlijk, vanwege de extra's. Maar als het gaat om de mensen die er stoer mee doen, dan gaat het meestal niet om de mensen die bereid zijn goed geld neer te leggen voor een degelijk mes, vandaar de "kermismesjes" die ik noemde.E.Desart schreef:Het % dat vlindermessen heeft als werktuig vermoed ik dat behoorlijk klein is t.o.v. van degenen die het gebruiken om stoer te doen en als wapen te hebben dat ze van hun leven niet nodig hebben.
En je vergelijking met een kermis zakmes is een beetje nonsens niet? Lijkt mij meer een scouts verantwoording.
Een stevig vouw of standaard knipmes is technisch eenvoudig kwalitatief sterker te maken.
Wel als het gaat om een gevecht, al zijn er ook andere opties, zoals de AK-47. Daar betaal je dan echter wel $134,- voor. Van dezelfde fabrikant (Cold Steel) kun je ook een vlindermes kopen voor $ 65,- wat volgens die fabrikant zelf veiliger en beter is, met name voor klimmers, jagers, hikers, backpackers en buitenmensen. (bron) De fabrikant beveelt dus zelf het goedkopere vlindermes aan...Of gaat het om die enkele seconden dat je mes sneller beschikbaar is?
Die wetgeving is nationaal.Bedankt voor de link. Geldt dat alleen voor Vlaanderen, of heel België?