Als je er geen zin aan verbind heeft het voor jouw geen zin, idem met alles eigenlijk.Mijn vraag: is er hier een redeneerfout?
Moderator: Rhiannon
Als je er geen zin aan verbind heeft het voor jouw geen zin, idem met alles eigenlijk.Mijn vraag: is er hier een redeneerfout?
ZonnTroLL schreef:(1) Veronderstellende dat niets zin heeft:
(2) Schrijven heeft geen zin en niet schrijven heeft geen zin.
(3) Schrijven heeft geen zin en schrijven heeft niet geen zin (= schrijven heeft geen zin en schrijven heeft zin)
Als (1) gepostuleerd wordt, kun je (2) daaruit afleiden (hier ongeacht van het feit dat (1) en (2) persoonlijke overwegingen kunnen zijn). Van (2) naar (3) is ook logisch (als je "niet schrijven heeft geen zin" en "schrijven heeft zin" als synoniem beschouwt). (2) en (3) zijn, puur logisch, echter inconsistent met zichzelf. Daaruit zou je kunnen afleiden dat er iets niet klopt aan (1). Bent u nog mee?Als je er geen zin aan verbind heeft het voor jouw geen zin, idem met alles eigenlijk.
De regels hebben de vorm: als p dan q.ypsilon schreef:Ik heb eventjes genummerd, om het korter te kunnen weergeven:
ZonnTroLL schreef:*
(1) Veronderstellende dat niets zin heeft:
(2) Schrijven heeft geen zin en niet schrijven heeft geen zin.
(3) Schrijven heeft geen zin en schrijven heeft niet geen zin (= schrijven heeft geen zin en schrijven heeft zin)
Als (1) gepostuleerd wordt, kun je (2) daaruit afleiden (hier ongeacht van het feit dat (1) en (2) persoonlijke overwegingen kunnen zijn). Van (2) naar (3) is ook logisch (als je "niet schrijven heeft geen zin" en "schrijven heeft zin" als synoniem beschouwt). (2) en (3) zijn, puur logisch, echter inconsistent met zichzelf. Daaruit zou je kunnen afleiden dat er iets niet klopt aan (1). Bent u nog mee?![]()
Jezelf, het draait allemaal om de balans. Ratio en emoties zijn beide instrumenten die wij hebben om onszelf instand te houden, ratio kan er zelfs voor zorgen dat we onszelf verbeteren. Beide gebruik je zo in aparte situaties, en het is belangerijk om je niet bij de verkeerde situatie het verkeerde gereedschap te gebruiken.Als je ratio met je aan de haal gaat, roep 'm dan tot de orde. (Wie roept er dan eigenlijk?)
Ik zou eerder zeggen: beide gebruik je in bepaalde mate in aparte situaties. Bij elke situatie die je zelf meemaakt, zal je op basis van beide componenten oordelen vormen.Beide gebruik je zo in aparte situaties, en het is belangerijk om je niet bij de verkeerde situatie het verkeerde gereedschap te gebruiken.
Tsja, da's in het kader van "als je geen zin hebt, dan maak je maar zin".Led ZepPelin schreef:Is er een zin in het leven?
Ja, voor ieder is het verschillend. (denk ik, vind ik).