Hallo wetenschapsgasten
Loop al een tijdje met het volgende idee rond.
We kunnen van alles uitvinden om "vrije" energie op te wekken, maar bedacht me dat de mens een hoeveelheid energie in zich heeft die hij om kan zetten in beweging. Deze beweging kunnen we om zetten in energie. Er zijn zoveel mensen op deze aarde, laten we niet iets uitvinden dat voor veel geld moet worden verkocht, maar laten we iets goedkoops maken dat iedereen om kan zetten in energie.
Ik ben zelf absoluut niet technisch dus ik vraag jullie hierover na te denken in de hoop dat er bij jullie een eureka-effect ontstaat en dit idee een begin kan hebben.
Idee:
Maak een soort van "bewegingsklikker" die door beweging een stroompje opwekt. Bijvoorbeeld in je schoenen. Klik s'avonds je schoenen in de " meterkast" en je hebt voor een bepaalde tijd stroom.
Idee:
Bevestig deze "klikker" in draaideuren, onder stoeptegels en in grote miljoenen steden worden al deze stroompjes omgezet in energie.
Het klinkt absurd, maar ik geloof niet zozeer in één machine, maar ik geloof wel in een poging collectief te beseffen dat we zelf het perpetuum mobile zijn.
Maarten
Puzzels