Moderator: Rhiannon
Leg het maar eens neer op een niet bewegende ondergrond en wacht tot dat het stopt.natran schreef:Er zijn toch al heel veel van die perpetuum mobileehorloges ? Mijn rolex is er bijvoorbeeld een.
En zo heb je toch ook zo een magnetisch ronddraaiend ding wat ze in aders plaatsen wat nooit stopt en waar geen elektriciteit voor nodig is of welke brandstof dan ook ? Is dat allemaal niet wat gelijkaardigs ?
De techniek van het aandrijven van voertuigen gaat ook vooruit: elektrische voertuigen, hybride voertuigen,... Het rendement van de huidige wagens is ook wel een tikkeltje beter dan pakweg 100 jaar geleden. Verder worden ook overal windmolens geplaatst, die trouwens enorm duur zijn als je kijkt naar hoeveel kilowatt ze leveren. En zo kan ik nog wel enkele voorbeelden opnoemen.bouwkunde33 schreef:Mensen die Perpetuum mobile uitvinden zijn een gevaar in de ogen van machtshebbers.
Zei hebben natuurlijk veel liever dat eerst alle olie en andere energiebronnen voor miljarden euro's verkocht worden.
Als er een gratis energiebron komt is zijn hun fossile brandstoffen niks meer waard...
Denk hier even over na: Alle techniek gaat vooruit, behalve de principe van aandrijvind van een voertuig. Dat is na meer dan honderd jaar nog steeds hetzelfde; door verbranding van fossile brandstoffen. Er zijn al lang alternatieve methoden als je het mij vraagt maar deze worden verzwegen door machtshebbers.
Mensen die een perpetuum mobile uitvinden worden volgens mij eerst bespot en als dat niet werkt gewoon opgesloten, geen haan die er naar kraait...
Nou moet dat conspiracy-gezever rondom dit onderwerp eens écht ophouden.De tweede hoofdwet van de thermodynamica zegt dat energie enkel maar degradeert. Deze wet sluit dan ook het bestaan van een perpetuum mobile volledig uit. Of dat is toch wat machtshebbers ons willen doen geloven.
second thatJan van de Velde schreef:Nou moet dat conspiracy-gezever rondom dit onderwerp eens écht ophouden.
Thermodynamica is al anderhalve eeuw een wetenschap...
Die opmerking over machtshebbers was eigenlijk maar een sarcastisch grapje... :DJan van de Velde schreef:Nou moet dat conspiracy-gezever rondom dit onderwerp eens écht ophouden.
Thermodynamica is al anderhalve eeuw een wetenschap die wereldwijd beoefend wordt. Oók in landen (en dan zijn de meeste) die geen spetter olie of gas hebben en daar duur voor betalen, en waar de machthebbers er dus alles aan zouden hebben om een PM juist niet in de doofpot te stoppen.
De wereld van de échte wetenschap is te open om zoiets verborgen te houden. We praten bij PM niet over technische vindingen, we praten over natuurwetten. Daar wordt draadje voor draadje aan gerafeld. Steeds als er weer zo'n draadje ontward is vindt er een publicatie plaats. Pas bij het duizendste draadje zou daar mogelijk eens een PM uit kunnen komen rollen. Dat duizendste draadje verstoppen helpt niet meer, want de 999 draadjes die naar dat duizendste leidden kent de rest van de wereld ook. Vroeg of laat (en met de huidige communicatiesnelheden eerder vroeg dan laat) komt elders in de wereld dat duizendste draadje óók tevoorschijn.
Kortom, dat duizendste draadje IS er niet. Niet in de kluizen van de machthebbers, nergens. En áls het er tóch mocht komen én iemand zou het in de kluis leggen, dan kan het nooit lang duren of het komt elders tóch tevoorschijn. Dat weten ook machthebbers. Die leggen zoiets niet in een kluis totdat een ander het onvermijdelijk óók vindt, maar die laten dat zo snel mogelijk ontwikkelen tot iets bruikbaars, en ze zorgen dat ze daarmee de eersten zijn. Want dán heb je pas échte macht.
Tja Wombat, Ik persoonlijk geloof dat het wel mogelijk is.wombat schreef:Een ding is zeker. Als er geen mensen waren zoals Dhr. Danny dan zag de wereld er anders uit.
Persoonlijk geloof ik niet in perpetuum mobilie enz. maar wie weet is het toch een slim idee.
Die financiële middelen heb je ook niet nodig. Want het heeft pas zin om patent aan te vragen, als je eerst hebt vastgesteld dat je plan werkt.Helaas heb ik niet de financiële middelen om ook maar een patent aan te vragen.
Ik heb ook een aantal dingen die ik zou willen patenteren die werken zeker, maar alleen al een vooronderzoek kost al ca5000Euro en dan nog eens 15 of20000 alleen voor het eerste jaar!klazon schreef:Die financiële middelen heb je ook niet nodig. Want het heeft pas zin om patent aan te vragen, als je eerst hebt vastgesteld dat je plan werkt.
Dus maak eerst eens een proefopstellnig. Daar heb je vast wel middelen voor, want zo'n hand vol ijzerwaren kan je de kop niet kosten. Vervolgens kom je tot de ontdekking dat het aanvragen van een patent niet nodig is, want het werkt niet.
Jawel, precies tot het punt dat evenwicht berijkt is.Worldsaver schreef:Wordt het achter niet lichter en voren zwaarder?
.
Ja, de reden is de wet van behoud van energie. Je kunt dat ding wel een zwieper geven waardoor hij gaat draaien, maar door de wrijving zal hij op een bepaald moment tot stilstand komen als je geen energie blijft toevoeren. Ik denk dat een normaal fietswiel nog langer door zal draaien dan deze ballenkrans.Maar goed, volgens jou zou het dus niet werken? Is daar dan ook een reden voor?
Dank je klazon voor de uitleg.Ja, de reden is de wet van behoud van energie. Je kunt dat ding wel een zwieper geven waardoor hij gaat draaien, maar door de wrijving zal hij op een bepaald moment tot stilstand komen als je geen energie blijft toevoeren. Ik denk dat een normaal fietswiel nog langer door zal draaien dan deze ballenkrans.