Puzzel Puzzels
stoker
Artikelen: 0

Re: Geneeskunde studeren

er zijn elk jaar veel studenten uit nederland die het ingangsexamen in belgie meedoen. studeren die dan allemaal een paar jaar in Belgie?

ads

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

bol cadeaukaart- 50 euro - HiepHiep

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Nintendo Switch 2 - Mario Kart: World Bundel - Zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Logitech M500s - Muis - Kabelgebonden - Optisch Zwart

Bekijk product

albert davinci

er zijn elk jaar veel studenten uit nederland die het ingangsexamen in belgie meedoen. studeren die dan allemaal een paar jaar in Belgie?
De mensen die slagen voor het 1ste jaar meestal wel (minstens 7 jaar) pi.gif

De rest gaat vaak terug naar Nederland. In mijn jaar was dat de helft van de Nederlanders.
Deze berggorilla wordt ernstig met uitsterven bedreigd doordat hun natuurlijk habitat wordt aangetast agv illegale bomenkap :(

We kunnen, nog, voorkomen dat deze prachtige dieren uitsterven. Familie laat je toch niet in de steek.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Salma

hallo,

Ik Heb examen gedaan vmbo-theoretische leerweg (MAVO) en heb mn economie diploma behaald!!Maar toch zit ik met een klein probleempje. Ik wil helemaal niets in de economie richting doen....daarom heb ik besloten verder te gaan met de HAVO. Mijn profielkeuze was Economie en maatschappij met biologie. Nu ik van mening bent verandert wil ik geneeskunde studeren!!!Dus dan moet ik weer Natuur en Gezondheid kiezen.........Ik heb mn decaan opgebeld en volgens hem kan ik alleen geneeskunde doen met NG ( natuur en gezondheid) en wiskunde B is dan verplicht!!!!! Tja, wiskunde B lijkt me best wel moeilijk hoor. Ik heb besloten Ng te kiezen met Wiskunde A (iets makkelijker) scheikunde en geen natuurkunde want dan moet je weer Wiskunde B hebben...dus dan kies ik aarkdrijkskunde in plaats van natuurkunde. Dit heb ik nog niet bij de decaan aangegeven maar wil het wel zo doen. Aan de andere kant denk ik, hiermee kun je helemaal geen geneeskunde studeren!!!Daarom is mijn vraag: Is wiskunde B en natuurkunde nou verplicht als je geneeskunde wilt studeren???Zo ja, dan kies ik gewoon voor E&M (economie en maatschappij) met biologie en doe ik wel praktijkverpleegkundige......

Groetjes,

Salma
Lala

Euh, exacte vakken lijken mij erg belangrijk bij geneeskunde, zeker scheikunde en biologie. Natuurkunde in mindere mate. Wiskunde is altijd goed, al is het maar voor je algemeen inzicht. De eisen van de opleiding ken ik niet, maar je moet iig nog je VWO halen daarna, en het liefst zo hoog mogelijk scoren, omdat er vaak met een lotingsysteem wordt gewerkt, waar je niet aan mee hoeft te doen als je hoger dan een 8 gemiddeld scoort.
Appareo decet nihil munditia?
Summa?

Is er iemand hier die ervaring heeft met summa?

ik heb dringend info daarover nodig

mensen pls help me!!!!!!
rodeo.be

*gast_klaas_* schreef:Misschien kan deze site je verder helpen:

ingangsexamengeneeskunde.be
Daar staan wat documenten op, maar zijn die eigenlijk wel nuttig als je je toelatingsexamen wilt doen??

Ik heb hier een paar (extra) voorbeeldvragen geplaatst
???
jommeke

rodeo.be schreef:Daar staan wat documenten op, maar zijn die eigenlijk wel nuttig als je je toelatingsexamen wilt doen??

Ik heb hier een paar (extra) voorbeeldvragen geplaatst
op deze site staan ook nog wat vragen: link

heb gezien dat er opstaat van 1997, 2000, 2001 en enkele redeneerproeven
Hajar

Ik woon in belgië en heb opgemerkt dat jullie vaak de VUB (Vrije Universiteit Brussel) vergeten, je kunt er ook een studie geneeskunde volgen. Ik zou je aanraden om tijdens de vakantie zo veel mogelijk wetenschappen te volgen en dan de toelatingsexamen te proberen, als het je niet lukt kun je een jaar biomedische wetenschappen studeren, dan de toelatingsexamen te halen en daarna overstappen naar de 2de jaar geneeskunde.
Gast

Dat is in principe mogelijk, maar er zijn wel een paar voorwaarden.

Ten eerste moet je dan wel slagen voor je eerste jaar biomedische wetenschappen.

Ten tweede moet je dan nog altijd slagen voor het toelatingsexamen.

Ten derde moet je in de zomervakantie een aantal vakken inhalen.

En ten laatste is dit niet mogelijk aan de Universiteit van Gent.

In de praktijk komt het er dus op neer dat er niet heel veel mensen zijn die dit halen.
steve

Weet er iemand trouwens of je na je eerste bachelor aan een universiteit in belgie, ineens naar 2e bac mag gaan aan een andere unif? Ik studeer nu in leuven, maar verhuis volgend jaar naar diepenbeek en dus zou het veel makkelijker zijn om daar men bachelor af te ronden. Daar iemand ervaring mee?
Zora

Dit is volgens mij mogelijk, je kan igg je bachelor in diepenbeek doen en je master in leuven/antwerpen of een van de andere. Denk niet dat ze hier moeilijk over doen, zeker niet in diepenbeek met die paar studenten/jaar
And that's the way the coockie crumbles -Bruce Allmighty
wouterstomph

Dit jaar ga ik voor de derde keer meeloten voor geneeskunde, na een jaartje reizen en (inmiddels bijna) een jaar biomedische wetenschappen.

Een mogelijkheid na wederom uitloting is om geneeskunde in het buitenland te gaan studeren.

Belgie is een klassieke optie en ik vroeg me af of er mensen zijn de mij kunnen vertellen hoe hun dit bevallen is/ bevalt.

Het is een stuk 'schoolser' dan in Nederland en ook behoorlijk drukker. Ik las iets over 50 uur in de week.

Een tweede optie is om naar Dublin, Ierland te gaan. Het is een stuk minder duur dan Engeland en de taal is NOG mooier. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt
login

Anonymous schreef:Precies Daffie, DE oplossing zou eens moeten komen. Anders ben ik duizenden (!) euro's kwijt om de vakken in te halen die ik niet heb gehan op de middelbare school (via james boswell instituut). Dat is enorm balen. Want ook al doe ik het, dan nog weet ik niet of ik geneeskunde kan gaan studeren. En VWO is al helemaal geen optie voor mij omdat ik deze vakken niet op havo-niveau heb gehad, dus word ik er ook niet toegelaten. De motivatie is er dus wel, maar geen moegelijkheden wat dit betreft.

Trouwens, ik hoorde dat een HBO-p juist een hogere kans geeft om toegelaten te worden tot geneeskunde. Althans, dat heeft een studieadviseur van de k.u.nijmegen mij verteld. Een 6,5-7 is immers wel een mooie gemiddelde (op landelijk niveau) lijkt mij.

Maar allemaal, super bedankt voor de adviezen. Hier kan ik heeel veel mee!! Andere adviezen, opmerkingen hoor ik graag!!
Hallo,

ik heb uw bericht gelezen en ik loop nu ook tegen deze probleem aan. Het is voor u al een paar jaar terug maar kunt u mij vertellen hoe u het heeft aangepakt.

Ik dank u alvast.

Met vriendelijke groet,
Hellenologofoob

Precies Daffie, DE oplossing zou eens moeten komen. Anders ben ik duizenden (!) euro's kwijt om de vakken in te halen die ik niet heb gehan op de middelbare school (via james boswell instituut). Dat is enorm balen. Want ook al doe ik het, dan nog weet ik niet of ik geneeskunde kan gaan studeren. En VWO is al helemaal geen optie voor mij omdat ik deze vakken niet op havo-niveau heb gehad, dus word ik er ook niet toegelaten. De motivatie is er dus wel, maar geen moegelijkheden wat dit betreft.

Trouwens, ik hoorde dat een HBO-p juist een hogere kans geeft om toegelaten te worden tot geneeskunde. Althans, dat heeft een studieadviseur van de k.u.nijmegen mij verteld. Een 6,5-7 is immers wel een mooie gemiddelde (op landelijk niveau) lijkt mij.

Maar allemaal, super bedankt voor de adviezen. Hier kan ik heeel veel mee!! Andere adviezen, opmerkingen hoor ik graag!!
Je kunt ook VWO via het Staatsexamen behalen, dit is gewoon een kwestie van een jaar flink doorzetten. Er is dus zeker wel een mogelijkheid, het is echter niet de meest simpele...

ads

Steun Sciencetalk Rekenmachine Casio FX-82NL+

Rekenmachine Casio FX-82NL+

Bekijk product

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Double A Premium printpapier ft A4, 80 g - 2500 vellen (Doos met 5 pakken van 500 vel)

Bekijk product

Zora

Je kunt ook VWO via het Staatsexamen behalen, dit is gewoon een kwestie van een jaar flink doorzetten. Er is dus zeker wel een mogelijkheid, het is echter niet de meest simpele...
of je gaat studeren in Middelburg?! :D

http://www.roac.nl/roac/pre-med.phtml
And that's the way the coockie crumbles -Bruce Allmighty

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “Studiekeuze”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!