De mensen die slagen voor het 1ste jaar meestal wel (minstens 7 jaar) pi.gifer zijn elk jaar veel studenten uit nederland die het ingangsexamen in belgie meedoen. studeren die dan allemaal een paar jaar in Belgie?
Daar staan wat documenten op, maar zijn die eigenlijk wel nuttig als je je toelatingsexamen wilt doen??
op deze site staan ook nog wat vragen: linkrodeo.be schreef:Daar staan wat documenten op, maar zijn die eigenlijk wel nuttig als je je toelatingsexamen wilt doen??
Ik heb hier een paar (extra) voorbeeldvragen geplaatst
Hallo,Anonymous schreef:Precies Daffie, DE oplossing zou eens moeten komen. Anders ben ik duizenden (!) euro's kwijt om de vakken in te halen die ik niet heb gehan op de middelbare school (via james boswell instituut). Dat is enorm balen. Want ook al doe ik het, dan nog weet ik niet of ik geneeskunde kan gaan studeren. En VWO is al helemaal geen optie voor mij omdat ik deze vakken niet op havo-niveau heb gehad, dus word ik er ook niet toegelaten. De motivatie is er dus wel, maar geen moegelijkheden wat dit betreft.
Trouwens, ik hoorde dat een HBO-p juist een hogere kans geeft om toegelaten te worden tot geneeskunde. Althans, dat heeft een studieadviseur van de k.u.nijmegen mij verteld. Een 6,5-7 is immers wel een mooie gemiddelde (op landelijk niveau) lijkt mij.
Maar allemaal, super bedankt voor de adviezen. Hier kan ik heeel veel mee!! Andere adviezen, opmerkingen hoor ik graag!!
Je kunt ook VWO via het Staatsexamen behalen, dit is gewoon een kwestie van een jaar flink doorzetten. Er is dus zeker wel een mogelijkheid, het is echter niet de meest simpele...Precies Daffie, DE oplossing zou eens moeten komen. Anders ben ik duizenden (!) euro's kwijt om de vakken in te halen die ik niet heb gehan op de middelbare school (via james boswell instituut). Dat is enorm balen. Want ook al doe ik het, dan nog weet ik niet of ik geneeskunde kan gaan studeren. En VWO is al helemaal geen optie voor mij omdat ik deze vakken niet op havo-niveau heb gehad, dus word ik er ook niet toegelaten. De motivatie is er dus wel, maar geen moegelijkheden wat dit betreft.
Trouwens, ik hoorde dat een HBO-p juist een hogere kans geeft om toegelaten te worden tot geneeskunde. Althans, dat heeft een studieadviseur van de k.u.nijmegen mij verteld. Een 6,5-7 is immers wel een mooie gemiddelde (op landelijk niveau) lijkt mij.
Maar allemaal, super bedankt voor de adviezen. Hier kan ik heeel veel mee!! Andere adviezen, opmerkingen hoor ik graag!!
of je gaat studeren in Middelburg?!Je kunt ook VWO via het Staatsexamen behalen, dit is gewoon een kwestie van een jaar flink doorzetten. Er is dus zeker wel een mogelijkheid, het is echter niet de meest simpele...