Moderator: Rhiannon
Let op de licht- en donkergroene stroken op het grasveld!Tijdens dit EK wordt per speler vermeld hoever zij gelopen hebben. Hoe wordt dit gemeten?
Dit heeft voornamelijk als doel om goede beslissingen te nemen ivm buitenspel (of buiten spel?) of niet.Let op de licht- en donkergroene stroken op het grasveld!
snelste of langste afstand gelopen :D ?Op die manier hebben ze ook berekend dat Kuijt in de wedstrijd tegen Italië 29,8 km/h heeft gelopen (en daarmee de snelste was).
"pieksnelheid", geen gemiddelde lijkt me? Als "pieksnelheid" is het nog niet eens zo snel, toch? Bovendien staat Kuyt niet bepaald bekend om zijn snelheid. Dan vraag ik me af hoe snel Robben liep tijdens zijn actie tegen Frankrijk waarin hij de bal afgaf op Van Persie (die scoorde).Op die manier hebben ze ook berekend dat Kuijt in de wedstrijd tegen Italië 29,8 km/h heeft gelopen (en daarmee de snelste was).
Inderdaad, heeft volgens mij niets met afstand meten en alles met buitenspel inschatten te maken.Dit heeft voornamelijk als doel om goede beslissingen te nemen ivm buitenspel (of buiten spel?) of niet.
of ze dragen allemaal een simpele pedometer, die een schatting van de afgelegde km's berekentoktagon schreef:Hij zal wel een zak-Tomtom bij zich gehad hebben;met een auto-Tomtom kun je ook bij wandelen je afgelegde afstand bepalen.
Een bijgeleverde rekenmachine zal steeds weer van elk nieuw startpunt een afstand bepalen tot zijn stoppunt en dat wordt weer een nieuw startpunt. Dat wordt steeds weer bij elke beweging herhaald en al die tussenmaten worden opgeteld.
Lijkt me softwaretechnisch niet zo gecompliceerd.
oeps ik had die 'h' achter km niet geziensnelste of langste afstand gelopen :D ?
Inderdaad, pieksnelheid."pieksnelheid", geen gemiddelde lijkt me? Als "pieksnelheid" is het nog niet eens zo snel, toch?
Heeft inderdaad niets met afstanden, maar ook totaal niets met buitenspel te maken. Die lijnen zie je alleen als je van ver bovenaf (ofwel onder een grote hoek) kijkt. Met camera's dus. De lijnen zijn absoluut niet te zien als je op het veld staat, scheidsrechters kunnen er dus niets mee.Inderdaad, heeft volgens mij niets met afstand meten en alles met buitenspel inschatten te maken.
Geloof me: ze dragen niets bij zich. Allemaal slim camerawerk.Fabrice Macours schreef:of ze dragen allemaal een simpele pedometer, die een schatting van de afgelegde km's berekentoktagon schreef:
Hij zal wel een zak-Tomtom bij zich gehad hebben;met een auto-Tomtom kun je ook bij wandelen je afgelegde afstand bepalen.
Een bijgeleverde rekenmachine zal steeds weer van elk nieuw startpunt een afstand bepalen tot zijn stoppunt en dat wordt weer een nieuw startpunt. Dat wordt steeds weer bij elke beweging herhaald en al die tussenmaten worden opgeteld.
Lijkt me softwaretechnisch niet zo gecompliceerd.
(maar persoonlijk denk ik ook dat het via de verschillende camera's kan worden gemeten)
goed puntGer schreef:Inderdaad, pieksnelheid.
Heeft inderdaad niets met afstanden, maar ook totaal niets met buitenspel te maken. Die lijnen zie je alleen als je van ver bovenaf (ofwel onder een grote hoek) kijkt. Met camera's dus. De lijnen zijn absoluut niet te zien als je op het veld staat, scheidsrechters kunnen er dus niets mee.
En dan heb je er al niets meer aan voor buitenspel; als je dan al de techniek gebruikt dan kun je immers net zo gemakkelijk de software een lijntje laten trekken en dan zie je het veel specifieker.
of ze dragen allemaal een simpele pedometer, die een schatting van de afgelegde km's berekent
@Phys: Robben heeft blijkbaar eens 30.89 km/h gehaald, een km/h sneller dan Kuyt dus.Oranje heeft het dus niet begrepen op lange afstanden, maar onze noorderburen verkiezen dan ook kwaliteit boven kwantiteit: het heeft met Van Persie (2de met 31,53 km/u), Robben (6de met 30,89 km/u), Bouma (10de met 30,78 km/u), Kuyt (21ste met 29,8 km/u), Van der Vaart (27ste met 29,46 km/u), Sneijder (30ste met 29,38 km/u) en Van Nistelrooy (36ste met 29,02 km/u) zeven spelers in de top 50 van snelste jongens. Hét spurtkanon is evenwel een Kroaat: de spits Ivica Olic, die dit toernooi al één keer raak schoot, haalde een topsnelheid van 31,76 km/u.
Is dat niet belachelijk veel voor een doelman? Ik ben helemaal niet into voetbal en volg het EK nauwelijks of niet maar 5km op 45minuten is gemiddeld 6,66km/h, dat is een zeer strak wandeltempo. Lijkt me sterk dat hij aan 5km komt want een keeper staat vaak stil.Opvallend: Van der Sar had op het eind van de 1e of 2e wedstrijd zo'n 5 (o.i.d.) kilometer afgelegd.