je kan ook zeggen dat fysica op chemie steunt in dat aspect.
ik ken toch echt geen wet uit de fysica die volgt uit de chemie. andersom daarentegen...
Moderator: Rhiannon
je kan ook zeggen dat fysica op chemie steunt in dat aspect.
Is wiskunde niet meer hetzelfde op 3 havo en 3 VWO?woodswolf schreef:mischien beetje laat maar ik heb ook nog maar net een account.
ik doe 3de jaars havo alhoewel mijn wiskundig vermogen hoog is. laten ze mij wiskunde doen op vwo niveau.
ik ben van plan om na het 3de jaar het NT profiel te kiezen (vanwege natuurkunde, wiskunde, scheikunde)
maar wat ik daarna allemaal ga doen is nog onbekend omdat ik mijn god neit weet wat je allemaal met NT kan
Als je economie 1 erbij kiest kun je vrijwel alle studies nog, je kunt dan zelfs nog geschiedenis leraar of econoom worden!maar wat ik daarna allemaal ga doen is nog onbekend omdat ik mijn god neit weet wat je allemaal met NT kan
neeh dat is niet het geval, op havo krijg je in het begin van het jaar alleen maar tangens, op vwo niveau krijg je ook nog en cosinus en sinusalbert davinci schreef:Is wiskunde niet meer hetzelfde op 3 havo en 3 VWO?woodswolf schreef:mischien beetje laat maar ik heb ook nog maar net een account.
ik doe 3de jaars havo alhoewel mijn wiskundig vermogen hoog is. laten ze mij wiskunde doen op vwo niveau.
ik ben van plan om na het 3de jaar het NT profiel te kiezen (vanwege natuurkunde, wiskunde, scheikunde)
maar wat ik daarna allemaal ga doen is nog onbekend omdat ik mijn god neit weet wat je allemaal met NT kan
Dat was vóór de invoering van het studiehuis namelijk het geval. Het boek was exact hetzelfde maar voor het VWO stonden er extra vragen in die de havo-leerlingen natuurlijk ook konden maken.
Was bij ons niet zo, ook ik kreeg meteen sinus en cosinus erbij. Leverde trouwens voor niemand problemen op.neeh dat is niet het geval, op havo krijg je in het begin van het jaar alleen maar tangens, op vwo niveau krijg je ook nog en cosinus en sinus
Ik vind het ook heel vreemd aangezien de tangens voortkomt uit de sinus en de cosinus (tangens is sinus/cosinus). Nu kreeg je op de mavo wel op de verkeerde manier dit alles uitgelegd. In de boekjes van 3havo/vwo stond dat mooi afgebeeld met circels in een assenstelsel, vergeet het maar dat de uitleg op de mavo ergens op trok.DePurpereWolf schreef:Ik kreeg op mavo 3 toch al met sinus cosinus en tangens, vind het een beetje raar dat tangens eerst word behandelt/
Ook Het schip Castoa dat bij het vergaan "S.O.S Cas Toa" Uitzendde herinner ik nog.
Dat de tangens eerst worden gedaan is puur didactisch. Het herkennen van de schuine zijde is voor leerlingen erg moeilijk. De rechthoekszijden zien ze veel sneller. Het schip is een erg bekend en prachtig didactisch instrument.DePurpereWolf schreef:Ik kreeg op mavo 3 toch al met sinus cosinus en tangens, vind het een beetje raar dat tangens eerst word behandelt/
Ook Het schip Castoa dat bij het vergaan "S.O.S Cas Toa" Uitzendde herinner ik nog.