Puzzel Puzzels
eendavid
Artikelen: 0

Re: Wat hebben jullie gestudeerd?

je kan ook zeggen dat fysica op chemie steunt in dat aspect.  

ik ken toch echt geen wet uit de fysica die volgt uit de chemie. andersom daarentegen...

ads

Steun Sciencetalk Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Screenprotector Geschikt voor Samsung A56 Screen protector Tempered Gehard galaxy glas - 2 stuks beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Smarfer - Planbord & Beloningssysteem met Magnetische pictogrammen - Weekplanner kind - 67 x 33,5 cm - 2 borden

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Nationale Keuze Cadeaukaart - 50 euro

Bekijk product

TD

Laten we ophouden met de discussie over fysica, chemie en welke 'fundamenteler' is , of zet ze ergens anders verder.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Franske

MBO electronica gedaan (met regeltechniek), MTS Nijmegen

Diverse cursussen electronen microscopie (SEM)

Post HBO Halfgeleider technologie (CTT in Eindhoven, Philips)

Nu in deeltijd mijn HTS aan het halen electronica/industriële automatisering (HAN).

Ben nu bezig met mijn afstudeeropdracht.
"I can't stand burnt toast. I loathe bus terminals. Full of lost luggage and lost souls. Then there's unrequited love, and tyranny, and cruelty." (the 7th Doctor)
woodswolf

mischien beetje laat maar ik heb ook nog maar net een account.

ik doe 3de jaars havo alhoewel mijn wiskundig vermogen hoog is. laten ze mij wiskunde doen op vwo niveau.

ik ben van plan om na het 3de jaar het NT profiel te kiezen (vanwege natuurkunde, wiskunde, scheikunde)

maar wat ik daarna allemaal ga doen is nog onbekend omdat ik mijn god neit weet wat je allemaal met NT kan
There's only one person who can tell Pi, and thats me!
albert davinci

woodswolf schreef:mischien beetje laat maar ik heb ook nog maar net een account.

ik doe 3de jaars havo alhoewel mijn wiskundig vermogen hoog is. laten ze mij wiskunde doen op vwo niveau.

ik ben van plan om na het 3de jaar het NT profiel te kiezen (vanwege natuurkunde, wiskunde, scheikunde)

maar wat ik daarna allemaal ga doen is nog onbekend omdat ik mijn god neit weet wat je allemaal met NT kan
Is wiskunde niet meer hetzelfde op 3 havo en 3 VWO?

Dat was vóór de invoering van het studiehuis namelijk het geval. Het boek was exact hetzelfde maar voor het VWO stonden er extra vragen in die de havo-leerlingen natuurlijk ook konden maken.
Marconius

Als je economie 1 erbij kiest kun je vrijwel alle studies nog, je kunt dan zelfs nog geschiedenis leraar of econoom worden!

Ik studeer nu aan de lerarenopleiding Wiskunde, 2e jaar. Binnenkort ga ik ook aan een master wiskunde beginnen, gewoon naast mijn huidige studie.
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell
woodswolf

albert davinci schreef:
woodswolf schreef:mischien beetje laat maar ik heb ook nog maar net een account.

Is wiskunde niet meer hetzelfde op 3 havo en 3 VWO?

Dat was vóór de invoering van het studiehuis namelijk het geval. Het boek was exact hetzelfde maar voor het VWO stonden er extra vragen in die de havo-leerlingen natuurlijk ook konden maken.
neeh dat is niet het geval, op havo krijg je in het begin van het jaar alleen maar tangens, op vwo niveau krijg je ook nog en cosinus en sinus

dat heb je ook met meerdere dingen vwo 3 leert aan het eind van het jaar dingen, die havo neit eens rkijgt
Assassinator

neeh dat is niet het geval, op havo krijg je in het begin van het jaar alleen maar tangens, op vwo niveau krijg je ook nog en cosinus en sinus
Was bij ons niet zo, ook ik kreeg meteen sinus en cosinus erbij. Leverde trouwens voor niemand problemen op.
'The universe has a way of not caring about what you believe.'

- Robert Heinlein -
Ger

Ik kreeg destijds op de Havo ook meteen sinus en cosinus. We begonnen wel met de tangens, maar binnen een maand kwamen daar sinus en cosinus bij volgens mij. SosCasToa was al vrij snel een begrip :)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -
Kinderpraktijk SensIQ
Heezen

Sir oliver's horse (sin=opposite/hypotenuse)

came ambling home (cos=adjacent/hypotenuse)

to oliver's aunt ( tan= opposite/adjacent)

:)
Procrastination is like masturbation; it's all fun and games till you realize you just **** urself..

Correct me if I'm wrong.
DePurpereWolf

Ik kreeg op mavo 3 toch al met sinus cosinus en tangens, vind het een beetje raar dat tangens eerst word behandelt/

Ook Het schip Castoa dat bij het vergaan "S.O.S Cas Toa" Uitzendde herinner ik nog.
albert davinci

DePurpereWolf schreef:Ik kreeg op mavo 3 toch al met sinus cosinus en tangens, vind het een beetje raar dat tangens eerst word behandelt/

Ook Het schip Castoa dat bij het vergaan "S.O.S Cas Toa" Uitzendde herinner ik nog.
Ik vind het ook heel vreemd aangezien de tangens voortkomt uit de sinus en de cosinus (tangens is sinus/cosinus). Nu kreeg je op de mavo wel op de verkeerde manier dit alles uitgelegd. In de boekjes van 3havo/vwo stond dat mooi afgebeeld met circels in een assenstelsel, vergeet het maar dat de uitleg op de mavo ergens op trok. :)

Misschien hebben door het studiehuis wel iets te veel gesneden in de basiskennis?
Morzon

vroeger kregen ze nog vectorrekening op MAVO:D
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.
Marconius

DePurpereWolf schreef:Ik kreeg op mavo 3 toch al met sinus cosinus en tangens, vind het een beetje raar dat tangens eerst word behandelt/

Dat de tangens eerst worden gedaan is puur didactisch. Het herkennen van de schuine zijde is voor leerlingen erg moeilijk. De rechthoekszijden zien ze veel sneller. Het schip is een erg bekend en prachtig didactisch instrument.

Ik denk dat het voor sommige mensen hier wel eens handig is als ze het over hun middelbareschooltijd hebben om dan eens buiten het vak te gaan kijken en ook naar didactische punten. Wiskunde op de middelbare school is geen pure wiskunde en valt daar dus ook niet te vergelijken, dat geldt ook voor elk ander schoolvak.
"Mathematics may be defined as the subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true." - Bertrand Russell

ads

Steun Sciencetalk Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Canon RP-108 - Instant fotopapier - Inkt/papierset - Voor SELPHY CP-printers - Origineel - 10 x 15 cm formaat - 108 sheets

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 50 euro - Bedankt!

Bekijk product

Steun Sciencetalk Loesje scheurkalender - 2026

Loesje scheurkalender - 2026

Bekijk product

ntstudent

5e jaars VWO student op het Werenfridus met het profiel NT... verder heb ik ook nog 7 jaar pianolessen :) maar dat heeft niet zoveel met wetenschap te maken denk ik :)
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!