Waarom dan die lijst?
uit puur informatie voor de geïntresseerden

alsook om een gedacht te geven dat de keuze voor welke type energie, niet simpel is. ieder 1 Watt moet goed besteed worden.
nu ik toch bezig ben met energie. ..
dat houdt niet tegen dat we zo'n 34 MW nodig hebben, héél wat meer dan jouw voorspelde 4,2.
alvast bedank voor uw vacuüm berekening. (neem 40 MW puur vacuüm) da's puntje één.
nu nog een berekening voor maglev,.. maar hoe eraan beginnen?
uit mijn vorige quote nam een voorbeeld van een high-speed rail systemen, met een rendement van 0,85, die een kracht nodig heeft van ongeveer 4,2 MW. Het energieverbruik voor levitatie en begeleiding doeleinden stemt overeen met ongeveer 1,7 kW / t.
ik heb een betere
maglev type gevonden. maar ook deze tekst is de moeite:
"Worldwide high speed Maglev (> 400 km/h) developments refer to Maglev such as the Japanese JR-Maglev MLX, the German Transrapid and the USA Inductrack Maglev. Other world projects exist such as the Japan HSST (< 300 km/h) and the China HTC. The JR-Maglev, the Transrapid and the HSST have reached industrial levels. The Swissmetro Project presents a unique aspect of Maglev: it is designed to work under partial vacuum (< 10 kPa) in two tunnels and for high speeds (> 400 km/h). The authors investigate new possibilities to combine both the propulsion and the levitation. In order to minimize the heat due to the motor levitation and guidance losses, a polarized excitation is proposed. The use of permanent magnet NdFeB for the excitation is still not applied for high speed Maglev, requiring mechanical power greater than 6 MW. Such a solution only appears in Urban Rapid Transit Maglev (< 160 km/h), such as the USA MagneMotion M'3' and the General Atomic Urban Maglev. For Swissmetro, the authors study the polarized inductors for the levitation, implying a polarized synchronous linear motor. The polarization is obtained with permanent magnets NdFeB. This paper presents some key issues related to such technical choices. The motor design is described and the power balance is presented. The thermal behavior is analyzed using a numerical platform of the complete vehicle-tunnel system, based on computation of the air flow dynamic. (author abst.)"
bron
laat ons het volgende aan nemen: 40MW (vacuüm) + 10MW (maglev) = 50 MW
als ik lees dat Italië 400MW uit Aardwarmte kan halen, dan zou dat géén probleem mogen leveren.
(maar ik denk dat ik hier iets over het hoofd ziet, maar wat).
--
sta mij toe om het volgende te zeggen:
ik ben zekerlijk niet tegen zo'n drijvende buis. maar in de veronderstelling dat met zo'n buis 100 meter onder water legt, dan heb ik nog altijd dan die zelfde vragen:
- met welke energiebron zal deze drijvende koker bevoorraad worden? indien met een kerncentrale, dan is deze citaat terecht:
dan is die energie volgens mij nog steeds beter aan iets anders te besteden (quote van HosteDenis).
- wie garandeer er ons dat die drijvende koker zeer sterk is (?) niemand gaat toch hier beweren dat ijzer sterker is dan gewapen beton. tenzij uw koker gemaakt is van titanium (maar dan wordt het kostplaatje kompleet een grap).
het grootste probleem is en blijft die Mid-Atlantische Rug.
Wie zoekt, die vindt... waar een wil is, is een weg en op een dag.... we find the final frontier!