Ik wil het hebben over het principe van een wormgat.
Ik heb twee dingen.
Ik heb gehoord dat wormgaten (als ze al bestaan) een mogelijkheid bieden om terug naar het verleden te reizen.
Dit komt doordat een wormgat een truc heeft waardoor het lijkt alsof je sneller dan het licht rijst.
Volgensmij is het idee van een wormgat dat er twee eindes zijn. het is een 'tunnel' die een punt A en een punt B heeft.
En de bedoeling is dat je uit het wormgat komt (bij punt B) voordat je in het wormgat 'stapte' (bij punt A).
Zo kom je dus in het verleden uit. Maar als je uit het wormgat komt voordat je erin gaat, waarom zou je dan nog door het wormgat moeten gaan? Je bent al in het verleden als je nog in het wormgat moet stappen. Of ontstaat er een tweede jij?
In dat geval zou er een oneindig aantal van jou moeten komen.
Mijn tweede ding: Een wormgat is een verbinding tussen twee zwarte gaten. Maar als je dan in het ene zwarte gat gaat,
hoe kom je er dan weer uit bij de andere? Je zou als je bij het tweede zwarte gat was door de zwaartekracht weer erin gezogen moeten worden? En dan kom je weer bij het zwarte gat waar je er inging, en dan word je weer in het wormgat gezogen. En dat gaat zo oneindig door.