Ik kan mij het IETS niet voorstellen zonder het NIETS erbij tenemen.
Ik kan wel het NIETS aanvoelen(begrijpen) zonder het IETS erbij te nemen.
Veel gehoord: "Ik snap er niets van".Wat is het niets?
Je vraagt hier niet niets!Bestaad niets uberhaubt wel?
Niets bestaat nietMaar ruimte is al meer dan niets. De lege ruimte tussen twee deeltjes is niet niets, het is leeg maar het is er wel. Niets heeft geen dimensie, geen hoogte, geen breedte, geen diepte. Het is energieloos, het kent geen tijd.
Je raakt de juiste snaar vriend.. zo denk ik er ook over.jorden schreef:Als je je kunt voorstellen dat wiskundig gezien nul gelijk is aan 1 samen met -1 dan zou je je kunnen voorstellen dat ons heelal onstaan is uit het niets.
de vraag is dan; als wat we zien 1 is, waar is dan de -1 ?
Misschien ligt die -1 ( een soort anti-materie) wel buiten ons gezichtsveld aangezien het heelal oneindig groot is.
Misschien is het ook wel zo dat als je atomen met oneindige kracht zou samendrukken dat ze verdwijnen omdat ze bestaan uit materie en antimaterie in een.
Ons perspectief is natuurlijk subjectief omdat wij ons zelf beschouwen als vaste stof, net als alles om ons heen.
Terwijl het net zo goed uit verschillende soorten niets zou kunnen bestaan.
Hoe is het heelal ontstaan dus? Het is niet ontstaan! Wij denken dat het er is maar wij zijn er ook niet!
Wat een WaanzinSchwartz schreef:De schuifpuzzel: 15 vlakjes op een vlak plaatje met een leuke afbeeldingen erop.
Deze kan men alleen oplossen omdat er een stukje niets is, het 16e stukje bij het 4*4 patroon.
Het niets is belangrijk om vrijheid te hebben.
En het is daardoor niet nutteloos.
Ik twijfelde of ik de moeite zou nemen hierop te reageren, wees me dus alvast maar dankbaar...Wat een Waanzin
Alsof er in zo'n puzzeltje, op de plek waar geen hokje is, helemaal nix is. Dr zit nog zuurstof, stikstof, ruimte, en ga maar door
Je mag me dankbaar zijn dat ik nog op je bericht reageer
Zo kun je het ook bezien. Net zo onwerkelijk als een eenhoorn met vleugels of het grootste priemgetal.Niets bestaat niet