nikao
Artikelen: 0

[ethiek]klonen?

wat vinden jullie nou van het klonen van embryo's voor medisch onderzoek?

dit naar aanleiding van volgende artikelen:

Schepper van Dolly krijgt een 'kloonlicentie'

Schepper Dolly mag menselijke embryo's konen
Cassanne

Re: [ethiek]klonen?

Het gaat om embryo's van hooguit een paar cellen groot... ik heb daar heel wat minder moeite mee dan met dergelijke experimenten op muizen (of elke andere diersoort).

Pas als ze het laten uitgroeien tot, of voorbij, het stadium dat de hersenen ontstaan, vind ik het een ethisch probleem.

Vergelijk: als ze zomaar een paar cellen (bijv. lever/hart) uit jouw lichaam haalden en die kloonden om er meer van te maken, zou je dat dan ethisch gezien een probleem vinden? Voor mijn gevoel is dat bijna dezelfde situatie.
Give a man a fire, and he's warm for a day. Set him on fire, and he's warm for the rest of his life!
nikao

Re: [ethiek]klonen?

Cassanne schreef:Het gaat om embryo's van hooguit een paar cellen groot... ik heb daar heel wat minder moeite mee dan met dergelijke experimenten op muizen (of elke andere diersoort).

Pas als ze het laten uitgroeien tot, of voorbij, het stadium dat de hersenen ontstaan, vind ik het een ethisch probleem.

Vergelijk: als ze zomaar een paar cellen (bijv. lever/hart) uit jouw lichaam haalden en die kloonden om er meer van te maken, zou je dat dan ethisch gezien een probleem vinden? Voor mijn gevoel is dat bijna dezelfde situatie.
ik ben het helemaal met je eens.. ik vind dit ook geen probleem, zeker niet als er mensen door genezen kunnen worden.

Ik zie alleen zeer veel comotie omtrent dit onderwerp, daarom was ik benieuwd naar de meningen op dit forum..

Terug naar “Sociale en praktische filosofie, ethiek”