Ha Ha Ha. Lees je eigen berichtje nog eens een keer goed... Ja, schaam je inderdaad maar........?? schreef:endat snap ik niej en ze moeten ook de nederlandse taal leren
want hier zijn een hele boel mensen die WIJ nl niej mogen
maar die hier geboren zijn mogen hier wel blijven vind ik maar ze moeten
hun wel aanpassen aan ons cultuur
bloem schreef:hallo allemaal,
ik ben een meisje van vijftien jaar en ik lees sommige antwoorden met verbijstering. ik neem aan dat jullie allemaal volwassen mensen zijn.
Boaz: ik denk je het nu hebt over jouw overtuiging. Toen ik dat las, bekroop mij een gevoel van niet luisteren, danwel luisteren met een judgement in het achterhoofd. 'n Turk spreekt over respect voor iedereen en hoe mensen de noemer van zijn geloof misbruiken om ongelijkheid tussen man en vrouw aan te brengen en voor het gebruik van geweld.Geloof is gevaarlijk
Wat ik mij afvraag, heb jij wel enig benul van wat je zegt. Integratie moet van bijde kanten komen, als wij de allochtonen niet accepteren is het begrijpelijk dat zij hier ook lakoniek mee omgaan. Daarbij is het zo dat wij in de eerste instantie veel van deze mensen naar Nederland hadden gehaald voor werk en wij het doodnormaal vonden dat vrouw en kinderen meekwamen! En deze mensen maken dan misschien wel gebruik van de voorzieningen, maar daar kun je nou niet bepaald riant van leven zal ik maar zeggen he. Ik ben geen nederlander en toch weet ik dit, miss zou jij je wat meer in de geschiedenis moeten verdiepen. Dan kom je erachter dat nederlanders geen lieverdjes zijn geweest, zoals jij je dat blijkbaar voorsteld!.....?? schreef:snap niej dat ze altijd hier komen
sommigen komen hier heen om te profiteren van ons land
de regering had gezegd dat ze hierheen komen vanwege
de ''oorlog''
maar sommigen hebben zo'n grote bek tegen nederlanders
endat snap ik niej en ze moeten ook de nederlandse taal leren
want hier zijn een hele boel mensen die WIJ nl niej mogen
maar die hier geboren zijn mogen hier wel blijven vind ik maar ze moeten
hun wel aanpassen aan ons cultuur
Het lijkt mij dat niet slechts de allochtone medemens die goedwillende leraren neerschieten te ver gaan, maar dat iedereen die zoiets uithaalt te ver gaat.Ligt het aan mij of moeten we iets gaan doen aan onze allochtone medemens die goedwillende leraren neerschieten die hun alleen maar willen helpen (zulke leraren op allochtone scholen zijn er al weinig) ? Jullie mogen me een racsist vinden, maar ik vind dit gewoon veel te ver gaan en ik vind dan ook dat zulke mensen uit onze samenleving moeten. Ik zeg dus niet ALLE BUITENLANDERS MAAR DIE MENSEN DIE TOT DEZE DINGEN IN STAAT ZIJN. Er moet echt een oplossing komen, want deze mensen weten nog steeds niet dat ze als ze hier geaccepteerd willen worden dat ze daar ook iets voor moeten doen. Ze kunnen er niks aan doen dat ze als buitenlander zijn geboren maar als je hier onder de mensen wilt leven moet je er dus ook gewoon deel van uitmaken. In mijn optiek is het niet toevallig dat de enige 2 neergeschoten leraren in dit land 'vermoord' zijn door allochtone jongeren.
bloem schreef:waarom moeten we elkaar altijd pijn doen?
waarom willen er zoveel mensen elkaar niet begrijpen?
waarom zijn sommige mensen blind voor hun eigen tekorten
en zien dat juist zoveel bij anderen?
waarom zijn er altijd mensen die het voor andere verpesten?
waarom kunnen we niet samenleven?