Moderator: physicalattraction
Ja dat ken ik. Daarom vraag ik me af of het echt zo moeilijk is om op een bepaald moment het draadje door te knippen zodat de zwaartekracht en de kracht omhoog elkaar opheffen.king nero schreef:of je bindt een magneetje (met een oogje aan een zijde) aan een touwtje, en je houdt de magneet aan het touwtje vast.
Dan laat je het magneetje juist onder een metalen voorwerp hangen, en je trekt het touwtje naar beneden.
Opstelling: magneetje trekt zichzelf naar boven, naar het metaal toe, en jij trekte het touwtje naar beneden.
Op die manier zweeft het magneetje.
Het magneetje zweeft helemaal niet, maar wordt op zijn plaats gehouden door 2 tegengestelde krachten, die elkaar niet helemaal opheffen. Zodra je het draadje doorknipt, schiet het dus naar de magneet.John Nash schreef:Ja dat ken ik. Daarom vraag ik me af of het echt zo moeilijk is om op een bepaald moment het draadje door te knippen zodat de zwaartekracht en de kracht omhoog elkaar opheffen.king nero schreef:of je bindt een magneetje (met een oogje aan een zijde) aan een touwtje, en je houdt de magneet aan het touwtje vast.
Dan laat je het magneetje juist onder een metalen voorwerp hangen, en je trekt het touwtje naar beneden.
Opstelling: magneetje trekt zichzelf naar boven, naar het metaal toe, en jij trekte het touwtje naar beneden.
Op die manier zweeft het magneetje.