Puzzel Puzzels
Fiesika
Artikelen: 0

Open course ware

Ik ben net begonnen met de studie Natuur & Sterrenkunde en ik ben alvast op zoek naar dingen die nuttig kunnen zijn. Ik was al bekend met de OpenCourseWare van MIT, met video lezingen van Walter Lewin. Het lijkt me dat die behoorlijk van pas kunnen gaan komen (of misschien ook wel niet, ik weet niet in hoeverre de stof overeen komt). In ieder geval, weet iemand of er soortgelijke projecten van andere universiteiten bestaan met daadwerkelijke video's? Open Course Ware in de vorm van dictaten e.d. geloof ik wel, die krijg ik op mijn eigen universiteit ook, maar video's lijken me heel erg nuttig.

ads

Steun Sciencetalk Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Apple iPad A16 (2025) - 11 inch - Wi-Fi - 128GB - Blue - 11e generatie

Bekijk product

Steun Sciencetalk Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1,5TB

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - envelop

bol cadeaukaart - envelop

Bekijk product

Phys

Re: Open course ware

Mag ik vragen waarom je denkt dat video's zo nuttig zijn? Ik zelf heb het er niet zo op; vaak is de stof voor een deel al bij ons behandeld, en die paar nieuwe dingen lees ik liever zelf na op papier, in een boek of dictaat.

Waar doe je de studie als ik vragen mag? \\edit: ik zag dat je dat elders al schreef: in Utrecht dus :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Fiesika

Het leek me wel nuttig omdat ik vaak (altijd) de stof toch niet in één keer onder de knie heb na de les en dan zou het wel handig kunnen zijn om het nog eens uitgelegd te krijgen.

ads

Steun Sciencetalk SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

SES Creative - My First - Kleurpotloden XL - Dikke Potloden - 8 Verschillende Kleuren - Goede Grip - Tekenen - Speelgoed 1 tot jaar

Bekijk product

Steun Sciencetalk Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Screenprotector - 2 stuks - Geschikt voor iPhone 17 Tempered Glass - Extra Sterk – beschermglas

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 20 euro - Bedankt!

Bekijk product

Bart

Ik denk dat je de tijd beter kunt besteden aan het maken van oefeningen. Dat is de enige manier om de stof echt onder de knie te krijgen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “☕️ Sciencetalk café”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!