Sh..., volgens mij ben ik daar geweest. Maar weet niet meer of het Italië of Griekenland was. Volgens mij het eerste (Napels of omgeving (Casserta, Seiano)).
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde
Ik vind het er wat Spaans uitzien. Met 'Monastery Spain' in Google images krijg ik foto's te zien van kloosters met gelijksoortige zuilengalerijtjes. Helaas is Spanje natuurlijk niet het enige land met gebouwen in Spaanse stijl... ik zou niet weten welke specifieke plek het is.
[edit]: Trouwens Johan2, bij Imageshack kun je eventueel een vakje ont-vinken waar bij staat 'resize image'. Wanneer je vervolgens gewoon de 'hotlink for forums' gebruikt (en niet de thumbnail!) zou het plaatje op originele grootte weergegeven moeten worden.
Lijkt me in eerse oog opslag een missie van bijvoorbeel Jezuiten. Deze zijn in in zuid amerika tot zelfs Texas aan toe geweest. Nu een kwestie van het juiste land vinden. pffff
EDIT: plaatjes zijn er in overvloed, probeer maar eens de goede te vinden. De naam San Antonio duikt wel heel vaak op. Momenteel gok ik dan ook op Texas; VS
Het heeft echter niets met Jezuieten o.i.d. te maken. Voor de architectuur is gebruik gemaakt van bouwfragmenten van 5 romaanse kerken en kloosters uit Zuid Frankrijk. Vandaar dat mij dit een leuke instinker leek.
Wat het is zal ik nog ff achterhouden.
M'n hints waren ruim voldoende: googel op wat je ziet, het Engelse woord (mv) en het eerste plaatje is al raak.