Puzzel Puzzels
Boaz
Artikelen: 0

Re: Hoe hebben ze dit gemaakt?

Ander theorietje betreffende de boomstammen. Er is een stroming wetenschappers die redelijk overtuigd is dat de hele boel veel ouder is dan wordt aangenomen. Nog van voor/tijdens de laatste ijstijd dus minstens 10.000-12.000 jaar oud. In die periode was er een heel ander klimaat in Egypte. Veel natter waardoor er wel degelijk veel moet hebben gegroeid. Probleempje is alleen dat de 'klassieke' egyptologen (met die Egyptische flapdrol voorop) die tijdverschuiving niet aanwillen waardoor ze hun eigen boomstammetjes eigenlijk wegredeneren.

IK denk overigens niet dat ze op die manier de pyramides gebouwd hebben, maar goed...

ads

Steun Sciencetalk Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Texas Instruments TI-30XB Multiview - Wetenschappelijke rekenmachine

Bekijk product

Steun Sciencetalk Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Plakbandhouder scotch c38 verzwaard zwart

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - 100 euro - Bedankt!

bol cadeaukaart - 100 euro - Bedankt!

Bekijk product

dreamz

keesb schreef:Dit was een goed moment BJ, maar vooruit hier is een oplossing, maar misschien niet de oplossing:

http://www.theforgottentechnology.com/Page 1.htm

Fascinerend he, techniek!
Kan je zijn techniek eens uitleggen in het nederlands? Mijn engels is nog niet zo ver gevorderd en om de 10 zinnen een woord vertalen in het nederlands is niet doenbaar, gewoon de basis

greetz
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

Anonymous

Auke, bedoel je die theorie waarin deze man een fantastisch verhaal schets over hoe mensen zijn geschapen uit genetisch gemanipuleerde apen met als doel goud te mijnen voor de Anunaki, die dat nodig zouden hebben om de atmosfeer van hun planeet te repareren? ...uiteindelijk zou er een opstand zijn geweest tegen An, onze planeet zou worden vernietigd maar omdat Enlil (zoon van An) ons wel zag zitten zijn wij gespaard gebleven.

(Even zo uit m'n hoofd, ik hoop dat ik mij het verhaal goed heb herinnert... het is alweer een paar jaar geleden dat ik het gelezen heb.)

Ik weet 't allemaal zo net nog niet -- het verhaal van meneer Danicken vind ik een beetje té. Maar, hij heeft het in wezen over reuzen (de Anunaki zouden ongeveer 2m50 lang zijn, volgens Graham Hancock)... en dergelijke mensen (of mensachtigen) worden o.a. ook in de Joods/Christelijke Bijbel genoemd (Nephilim, Rephaïm) en diverse mythologien (bijv. de Griekse: de titanen, Hercules). Nu nog steeds zijn er mensen met een uitzonderlijke grove bouw, ik zie ze niet zo vaak -- de meeste mensen hebben een normale of lichte bouw. In het Guiness Book of records staat, zover ik weet, ook een vermelding van een man van ruim 2m50. Misschien dat een legertje van dit soort, verantwoordelijk is voor de uitvoering van dergelijke bouwwerken.
Anonymous

Wie zegt dat die ene hele grote steen is verplaatst?

Misschien was het een rots waar ze stukken af hebben gehaald zodat het een vierkante steen lijkt :shock:

En wie zegt dat die kleine stenen op elkaar zijn geplaatst?

Misschien heeft een beeldhouwer wel gleuven erin gemaakt zodat het lijkt alsof het meerdere stenen zijn terwijl het maar 1 steen is.... ;)

If you cant make it.....fake it
keesb

De site waar naar ik refereerde is inmiddels geupdate met o.a. nieuwe foto's en video, zonder vertalingen krijg je een aardig beeld waar de mens toe in staat is als hij maar creatief genoeg is.
Anonymous

Wat deze persoon gewoon wil horen is: Dat deze oude culturen grootse mystieke krachten bezaten, dat ze geholpen zijn door buitenaardsen, dat ze buiten ons weten om een veel hogere beschaving hadden dan de onze en dat ze met de kracht van hun hersens deze stenen gevormt en verplaatst hebben.

Met andere woorden, laten we met zij allen weer archeologische werk gaan doen, zodat we er mischien echt achter komen hoe ze het gedaan hebben. :wink:
loempejan

Heu... ik durf het bijna niet zeggen, maar een tijdje geleden heb ik op internet wat gelezen over reuzen: http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter-hor...rst/reuzen.html

Een theorie als een ander zeker? :shock:
hele loempejan
Cycloon

Mss verklaar je me gek of wat dan ook, maar soms zou ik deze verhalen wel kunnen geloven, alleen jah, men zegt bijvoorbeeld dit:
In 1887 ontdekten een viertal goudzoekers in een heuvelachtig terrein bij Spring Valley in Nevada, de overblijfselen van een reusachtig mens. Onderzoek wees uit dat deze reus 3.65 lang moet zijn geweest. Deze vondst en een andere ontdekking van menselijke kiezen die driemaal zo groot waren als de kiezen van een normaal mens, zorgden voor veel deining in de wetenschappelijke wereld. Al deze zaken zouden eigenlijk niet gevonden mogen zijn. Men weet er simpelweg geen raad mee omdat reuzen nou eenmaal niet passen in het sprookje dat evolutie-theorie heet.En dat wat de Bijbel over hen vertelt speelt al helemaal geen rol.
Zijn daar foto's van ? Waar verblijven die botten nu ? :shock:

Als die skelleten er werkelijk zijn van reuzen, waarom heb ik er dan nog nooit eentje gezien en waarom zouden ze dan genegeert worden ? ;)
peterdevis

Het lijkt allemaal mysterieuzer dan het is.

wat de meeste mensen niet beseffen is dat een gewicht van 2 ton (en zelfs hoger) makkelijk door een man kan vertransporteerd worden. het duurt wel wat langer dan met de hedendaagse hulpmiddellen, maar het kan.

M.a.w. alle bouwels uit de oudheid zijn door gewone mensen gebouwd.
het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd

"Blauw"
Cycloon

Jah dat denk ik er ook vaak over, men had duizenden slaven in dienst en deze moesten dag in dag uit hard werken, dus als ze met z'n duizenden elke dag 1 of 2 stenen daar naartoe slepen, hoe moeilijk het ook is, volgens mij moet dat wel lukken, men deed er dan ook best lang over om een pyrimade te bouwen, maarja wie zal het zeggen :shock:

(hadden ze maar een videocamera gehad in die tijd ;) )
king nero

gastert schreef:reagerend op Prem, over de klassieke egyptenaren,

Geen idee hoe ze piramides hebben gemaakt, maar een ding dat wel vast staat is dat rol-weerstand "slechter" is dan schuifweerstand.

Zet maar eens een speelgoed autootje, waarvan de achterwielen geblokkeerd zijn, op een helling met de voorkant naar beneden. Je zult er achter komen dat het autootje met de achterkant als eerste beneden is.

Dus hoezo zouden ze stammen hebben gebruikt?

grtz
even luidop redeneren:

de statische wrijvingscoefficient is groter dan de dynamische.

wat wil zeggen dat dingen die schuiven (onderworpen aan de dyn. wrijvingscoeff.), minder wrijving hebben dan dingen die rollen zonder glijden.

(Ben niet zeker!)

Op deze manier is uw opmerking correct. Ik had het intuitief anders aangevoeld.

ads

Steun Sciencetalk Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Brepols bureau agenda 2026 - LIMA - Bureau agenda - 1 week op 2 pagina's - Weekoverzicht - Zwart - 17.1 x 22 cm

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Sony PS5 DualSense Draadloze Controller - Midnight Black

Bekijk product

Steun Sciencetalk Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Ohuhu Honolulu 216 kleuren Alcohol Art Markers Brush & Chisel

Bekijk product

sen...

We zetten 2 identieke (speelgoed)auto's op die helling. Van de ene (speelgoed)auto blokkeren we de wielen, van de andere niet. Welke is het eerst onderaan de helling?
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “🏗️ Praktische en overige technische wetenschappen”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!