Wil dit dan niet zeggen dat er voor de Big Bang al een heelal was waar er dan door een implosie van een zwart gat: het zwart gat die alle materie al had opgeslorpt, er dan dit oeratoom ontstond die voor de geboorte zorgde voor dit huidige heelal?
Je doelt op de big crunch? Er zijn namelijk theorien dat een big bang en crunch elkaar tot in de eeuwigheid afwisselen.
Maar nog over die wormgaten. Stel dat ze inderdaad bestaan, dat zou dan toch betekenen dat ons heelal steeds meer materie kwijtraakt? Ik heb namelijk nog nooit iets gelezen/gehoord over witte gaten (omgekeerde van zwarte gaten, dus dat ze materie uit het niets in "ons" heelal brengen). Als de materie, die opgezogen wordt door een zwart gat, terecht komt in een ander wereld dan zou dat zwarte gat toch in principe niet moeten toenemen in gravitatiekracht? Een grotere gravitatiekracht krijg je namelijk als je heel veel materie in een klein puntje propt. Maar als er meerdere werelden bestaan, die waarschijnlijk behoorlijk groot zijn, dan is het toch onmogelijk dat zwarte gaten toe kunnen nemen in gravitatie kracht? Ik meende dat de sterrenkunde juist heeft geobserveerd/berekend dat zwarte gaten steeds meer toenemen in gravitatiekracht, dus moeten ze die massa wel in een klein geconcentreerd punt houden. Ik kan me dus niet voorstellen dat wormgaten bestaan, maar misschien komt dat omdat er in het heelal situaties zijn waar de klassieke natuurkundewetten niet meer opgaan...
Discovery consists of seeing what everybody has seen and thinking what nobody has thought.