Puzzel Puzzels
ypsilon
Artikelen: 0

Re: Afterlife

Voorts wil ik nog eens verwijzen naar de laatste zin van mijn vorige post.
Iedereen mag het uiteraard voor zichzelf uitmaken, maar daar schiet de discussie niets mee op. Het gaat erom waarvoor de sterkste evidentie wordt aangedragen.
Overigens hoe kom je aan die mooie blauwe zinnen bij de aagehaalde Quotes?
Dat staat
Je moet hem niet te veel eer geven; de beste man is nooit Nobelprijswinnaar geweest.
Bovendien was hij chemicus en fysicus. Die mogen wat krediet krijgen, maar speciaal goed in het ontmaskeren van trucs zijn die niet. Psychologen zijn daar iets beter in, professionele goochelaars (zoals Randi) nog beter.

ads

Steun Sciencetalk Tomodachi Life - Nintendo Switch

Tomodachi Life - Nintendo Switch

Bekijk product

Steun Sciencetalk Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Sony PS5 DualSense draadloze controller – Chroma Indigo

Bekijk product

Steun Sciencetalk Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Nereb USB-C/USB Kaartlezer – microSD/SD/TF Card Reader – Met USB-A Adapter

Bekijk product

Jajaja

Ik heb dat boek bijna uitgelezen... t heeft me een paar dagen gekost maar kwas wel benieuwd.

Kvind het een erg goed in elkaar gestoken verhaal en je kan zien dat die advocaat is, want het zit behoorlijk dichtgetimmerd. Hij laat interressante experimenten zien en geef leuke info, maar al deze zaken willen niet zeggen dat het 100% zeker leven na de dood is. Die conclusie is veel te overtrokken... Als je het mij vraagt is alles in het boek te verklaren via natuurkunde e.d. maar niet nu, maar pas over 100 jaar ofzo... we hebben hier gewoon nog niet genoeg kennis voor.
Niemand is slim genoeg om z'n eigen domheid te bevatten.
Scispace Scispace

Scispace is dé ai voor wetenschappers en onderzoekers. Ga naar SciSpace en profiteer van één van de beste ai's.

Scispace

ad1956

Stemmen horen wanneer je banden achterstevoren afdraait.........komop zeg. In een van die opnames sprak zelfs Chopin ons toe.........in het engels nog wel. Jaja, met een frans accent en je hoorde ook dat ze in de hemel zuurstof hebben, getuige de eveneens opgenomen ademhaling. Grote Kul!
HenkL

Hallo ad1956

Voor dat U zich een mening vormt raad ik U aan het een en ander nog eens goed door te nemen. Voorwat de bandstemmen betreft worden deze niet achterstevoren afgedraaid maar teruggespoeld naar het begin en dan afgeluisterd. Google maar eens naar bandstemmen. Zoals U ongetwijfeld heeft gezien vermeldt Zammit een hele lijst van academici die hier onderzoek naar doen of deden. De bekendste is een dr. Raudive die gedurende zijn leven 72000 voices heeft opgenomen. Zijn al deze mensen nu gek of laten die zich voor een lapje houden?

Zuurstof in de hemel vind ik een goeie. Ik vrees dat U dit ook niet goed begrepen hebt. Het gaat om de ademhaling van het medium waardoor de spirit spreekt. Deze regelt de ademhaling van het medium zoals hij/zij het vroeger bij leven deed.

Als voorbeeld kan ik nog het volgende vermelden. In de jaren 80 zijn wij een aantal malen naar een spirituele kring in de Haag geweest waar het medium Karel vd Nagel optrad. Hij ging op een klein podium zitten, zakte na een paar minuten weg en ging in trance. Kwam overeind en begon te spreken over een bepaald onderwerp. Er werd vervolgens door hem aangekondigd dat een andere spreker het zou overnemen. Het bleef een a twee minuten stil en de eerste keer dat wij er waren kregen wij tot onze verbazing een geheel andere stem te horen. Die met een geheel ander karakter sprak waarbij ongetwijfeld ook de ademhaling veranderde. Er waren die avond drie sprekers met dus verschillende stemmen en die ook veel wisten. Je kon ook vragen stellen over allerlei onderwerpen. Aangezien wij kort te voren naar Kreta waren geweest stelde wij een vraag over de Minoische beschaving. Hij ging daar onmiddelijk op in. Vermeldde dat de vrouwen met blote borsten liepen en de mannen het stierspringen beoefenden.

Dit klopt met hetgeen wij van de geschiedenis weten. Kvd Nagel was een eenvoudige man en kon dat echt niet allemaal wten. Na afloop sprak ik nog even met hem. Het kostte hem geen moeite zoals hij zei om in zijn slaap te spreken.

Ik geef het je maar te doen om ca. 25 minuten met een geheel verschillende stem te spreken, consequent en dat zo'n drie keer achtereen. Hiermee wil ik betogen dat je niet te snel "Kul" moet roepen.
ypsilon

Dit klopt met hetgeen wij van de geschiedenis weten. Kvd Nagel was een eenvoudige man en kon dat echt niet allemaal wten.
Ach kom. Denk je nu echt dat een "eenvoudig man" geen encyclopedie op de kop kan tikken en er een stukje in lezen?
Ik geef het je maar te doen om ca. 25 minuten met een geheel verschillende stem te spreken, consequent en dat zo'n drie keer achtereen.
...bandstemmen...
Daaromtrent postte ik eerder dit.
E.Desart

HenkL schreef:Het was allemaal onzin en/of fraude en dat laatste zal zeker wel eens hebben plaatsgevonden. Maar met moderne electronische technieken kan een goede controle plaatsvinden zoals Victor vermeldt in het volgende:

Stem machine analyse

De onafhankelijkheid van de intelligenties die door een medium spraken werd ook bevestigd door een totaal onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek naar een zeer begaafd Australisch medium, Shirley Bray. De stemmen van drie intelligenties die zich regelmatig door haar manifesteerden werden opgenomen met een taperecorder.

Deze opgenomen stemmen werden toen geanalyseerd door een zeer geavanceerde stem machine, dezelfde die ook werd gebruikt door de Engelse politie in de jacht naar de Yorkshire ripper. De stem machine kan variabelen zoals snelheid, ritme, accenten enz. meten. De machine liet zien dat alle opgenomen stemmen van Shirley Bay, van totaal verschillende personen afkomstig waren. Wetenschappers verklaarden uitdrukkelijk dat om dat de machine ook de ademhalingspatronen van iemand analyseert terwijl diegene spreekt het onmogelijk is dat een persoon deze drie stemmen kon hebben geproduceerd. Dit komt omdat het stem vibratie patroon van ieder persoon gelijk is aan een vingerafdruk, welke van persoon tot persoon verschilt (Bray 1990:15).
Heb je hier links van, die meer uitleg geven?

Mij maak je niet wijs dat je stemmen niet onherkenbaar kan maken op een bandopname.

Buiten het spelen van een andere figuur kan je hier algoritmes en effecten op los laten zoveel je wil.

Je kan stem vergelijkingen doen van mensen die niet wisten dat hun stem voor vergelijk zouden gebruikt worden, maar bedrog onmogelijk maken zou ik willen zien.

Ik ben geen elektronica man, maar heb als akoesticus ook veel contact met audio engineers en geluidstudios en sta meer dan eens verstomd te staan van wat mogelijk en die allemaal kunnen is.

Er zijn zoveel dynamische filters om geluid te bewerken dan dat er plug-ins/filters bestaan om grafische beelden/fotos te bewerken.
Eric
HenkL

HenkL schreef (op 19 September 2008, 22:14):

Dit klopt met hetgeen wij van de geschiedenis weten. Kvd Nagel was een eenvoudige man en kon dat echt niet allemaal wten.

Ypsilon schreef

Ach kom. Denk je nu echt dat een "eenvoudig man" geen encyclopedie op de kop kan tikken en er een stukje in lezen?

Natuurlijk kan dat. Hij had de 17 delige wereldgeschiedenisencyclopedie tot zijn beschikking en de 6 delige medische WP en ga zo maar door. Daar las hij stukjes van en wist dat stante pede op te voeren.

C vd Durpel ken ik niet. Ik heb het even bekeken. Korte stukjes van hooguit 6 min, waarin hij met een komiek stemmetje korte zinnen uitspreekt. Heel wat anders dan vd Nagel, die in een rap tempo 25 min sprak met een "normale" stem. Maar het is moeilijk om dit over te dragen naar een ander. Je moet dit zelf hebben meegemaakt.

Wat de bandstemmen betreft, ik heb op internet een aantal stemmen beluisterd maar verstond er niets van. Bij de uitleg bleken het korte nietszeggende woorden te zijn. Waar ze vandaan komen is onduidelijk. Een verkapte radiouitzending zou naar verwachting langere zinnen geven, Kortom, ik weet het niet.
ypsilon

Natuurlijk kan dat. Hij had de 17 delige wereldgeschiedenisencyclopedie tot zijn beschikking en de 6 delige medische WP en ga zo maar door. Daar las hij stukjes van en wist dat stante pede op te voeren.
Ik detecteer sarcasme. Hoezo stante pede? Alsof hij het niet thuis mooi kan uitwerken en inoefenen.
C vd Durpel ken ik niet. Ik heb het even bekeken. Korte stukjes van hooguit 6 min, waarin hij met een komiek stemmetje korte zinnen uitspreekt. Heel wat anders dan vd Nagel, die in een rap tempo 25 min sprak met een "normale" stem.
Wat de bandstemmen betreft, ik heb op internet een aantal stemmen beluisterd maar verstond er niets van. Bij de uitleg bleken het korte nietszeggende woorden te zijn. Waar ze vandaan komen is onduidelijk. Een verkapte radiouitzending zou naar verwachting langere zinnen geven, Kortom, ik weet het niet.
Dus eigenlijk krijg je alleen maar wat onbegrijpelijke geluiden waar een stem in te herkennen valt... Ook niet meteen overtuigend bewijs, toch?
EvilBro

Bij de uitleg bleken het korte nietszeggende woorden te zijn.
Die 'uitleg' beinvloedt wat je gaat horen. Voor een grappige introductie in dit fenomeen kun je het volgende filmpje eens bekijken (in twee delen: deel 1 en deel 2). In deel 2 gaat het over het fenomeen dat hier plaats zou kunnen vinden, maar ik zou ze gewoon allebei kijken. Let wel: ik zeg niet dat dit is wat bij jou plaats vindt. Ik probeer enkel aan te geven dat gezien het bestaan van dit verschijnsel, je wel meer nodig hebt dan 'ik hoor het toch'.
HenkL

Je kan stem vergelijkingen doen van mensen die niet wisten dat hun stem voor vergelijk zouden gebruikt worden, maar bedrog onmogelijk maken zou ik willen zien.

Ik ben geen elektronica man, maar heb als akoesticus ook veel contact met audio engineers en geluidstudios en sta meer dan eens verstomd te staan van wat mogelijk en die allemaal kunnen is.

Er zijn zoveel dynamische filters om geluid te bewerken dan dat er plug-ins/filters bestaan om grafische beelden/fotos te bewerken.

Het spijt mij. Het is overgenomen uit het online boek van Zammit. Ik heb daar verder geen informatie over. Maar bedrog kan je nimmer uitsluiten. Tenzij gecontroleerd onder laboratorium omstandigheden.
ypsilon

Tenzij gecontroleerd onder laboratorium omstandigheden.
Dát zou wetenschappelijk bewijs opleveren.
HenkL

Ypsilon schreef:

Ik detecteer sarcasme. Hoezo stante pede? Alsof hij het niet thuis mooi kan uitwerken en inoefenen.

Trek het je niet aan. Deze avonden verliepen niet onder gecontroleerde laboratorim omstandigheden. Of en hoe hij dat thuis uitwerkt is uiteraard niet na tegaan.

Ypsilon schreef:

Dus eigenlijk krijg je alleen maar wat onbegrijpelijke geluiden waar een stem in te herkennen valt... Ook niet meteen overtuigend bewijs, toch

Correct. Nogmaals ik heb daar geen enkele ervaring mee. Maar er zijn lieden die zich er al jaren mee bezighouden en er speciale apparatuur voor bouwen. Ik ga er van uit dat zij niet allemaal gek zijn. Zie:

http://bandstemmen.startbewijs.nl/

Iets anders is het medium Jean Skinner. Een transfiguratie medium die in trance gaat en waar zich voor haar gezicht, gezichten vormen die aan overleden personen zouden toebehoren. Ik heb haar op de paranormale beurs in Rdam bezig gezien in een zaaltje met ruim 100 mensen en iedereen zag hoe die gezichten afwisselden. Sceptisch zijn is goed maar ga zelf ook eens kijken. Dat kan in Oktober in Bussum. Kijk maar eens naar de volgende URLs

http://www.nimis.nl/prive-sessie-met-jean-skinner.html

http://www.nimis.nl/ENG/agenda-2.html
ypsilon

Trek het je niet aan. Deze avonden verliepen niet onder gecontroleerde laboratorim omstandigheden. Of en hoe hij dat thuis uitwerkt is uiteraard niet na tegaan.
Onder Ockham's Razor is het wel de beste verklaring.
Maar er zijn lieden die zich er al jaren mee bezighouden en er speciale apparatuur voor bouwen. Ik ga er van uit dat zij niet allemaal gek zijn.
Je hoeft niet gek te zijn om bijgeloof te koesteren. Je hoeft ook geen bijgeloof te koesteren om de boel te bedriegen. Beide komen voor.
HenkL schreef:Iets anders is het medium Jean Skinner. Een transfiguratie medium die in trance gaat en waar zich voor haar gezicht, gezichten vormen die aan overleden personen zouden toebehoren. Ik heb haar op de paranormale beurs in Rdam bezig gezien in een zaaltje met ruim 100 mensen en iedereen zag hoe die gezichten afwisselden. Sceptisch zijn is goed maar ga zelf ook eens kijken. Dat kan in Oktober in Bussum. Kijk maar eens naar de volgende URLs

http://www.nimis.nl/prive-sessie-met-jean-skinner.html

http://www.nimis.nl/ENG/agenda-2.html
Ik zou wel willen, maar ervoor naar Nederland treinen gaat me wat te ver. Ik zal wel wat opzoekingswerk verrichten.

Ik wil je toch nog even wijzen op ons help-item i.v.m. quoten, dat verhoogt de leesbaarheid.
HenkL

Is deze demonstratie -in Oktober- overtuigend genoeg? Zie:

http://www.nimis.nl/index.php?page=demonst...-transfiguratie

Of zegt men al deze zgn. bewijzen zijn flauwe kul want er is GEEN Afterlife?

Zie ook:

http://www.victorzammit.com/week7/

ads

Steun Sciencetalk Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Logitech M185 - Draadloze Muis - Rood

Bekijk product

Steun Sciencetalk Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Canon PIXMA TS4150i - All-in-One Inkjetprinter - Wit - Smartphone ready - Compact - Gebruiksvriendelijk

Bekijk product

Steun Sciencetalk bol cadeaukaart - verpakking luxe

bol cadeaukaart - verpakking luxe

Bekijk product

Klintersaas
Social:

Jammer dat ik deze topic uit het oog verloren ben. Over transfiguratie gesproken, ik neem aan dat die sessie met Skinner plaatsvond in een verdonkerde ruimte met weinig verlichting, gericht op haar gezicht. Na een tijdje naar dat gezicht gestaard te hebben, raken je ogen vermoeid en wordt je beeld vervormd in een poging scherp te blijven zien. Het medium verwringt vervolgens subtiel haar eigen gezicht en de suggestie is compleet. Dat lijkt weinig overtuigend en ongetwijfeld denkt iedereen dat zoiets meteen zou opvallen of dat de zo bekomen transfiguratie miniem is, maar mensen zijn veel meer voor suggestie vatbaar dan ze zelf beseffen.

Maar goed, ik zou graag een goed belichte video zien van een succesvolle transfiguratie alvorens hier verder op te gaan. Mocht iemand van plan zijn bovenstaande sessie te bezoeken, gelieve die dan - indien toegestaan - te filmen.

Tot slot je laatste link, waar Zammit in z'n inleiding maar blijft roepen dat materialisten zijn geloof in een afterlife "without any evidence" van de hand wijzen. Blijkbaar heeft hij nog steeds niet door dat hij degene is die het bewijs moet leveren. En helemaal beneden aan die pagina:
BEQUESTS: Now more than ever before professional accredited and registered afterlife researchers are struggling for funding so that they can help the world understand that there is an afterlife. After you have provided for your family in your will consider making a bequest which will bring about ‘LIGHT’ on a global level after you’ve gone. So far, we can highly recommend the following legally registered organizations who will use your funding to benefit humanity
Je zou toch denken dat meneer niet om geld verlegen zit als hij miljoenen prijzengeld kan uitloven voor het bewijs van het niet-bestaan van iets.
Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Plaats een reactie

Je mail wordt niet openbaar getoond. Het wordt enkel gebruik voor contact of notificatie vanuit het beheer.

🗨️ Wat vind jij? Stel direct je vraag of geef je mening – zonder registratie. Je reactie zet het topic weer bovenaan bij 'Laatste posts' en trekt snel nieuwe reacties aan🔥. Mocht je als vaste bezoeker willen reageren, dan kun je je ook registreren.

Bevestig dat je geen robot bent door de volgende vragen te beantwoorden.

Noor heeft 10 knikkers. Ze verliest er 4 in het gras. Hoeveel heeft ze er nog?

Antwoord: (vul een getal in)

Er zitten 5 vogels op een hek. Twee vliegen weg. Hoeveel blijven er zitten?

Antwoord: (vul een getal in)

Terug naar “💡 Theorieontwikkeling”

Sciencetalk: Leer, deel of groei. Volg of geef een cursus op Sciencetalk!