Voor mij hoeft het kind dan niet geboren worden (is mss wel erg uitgedrukt) maar als m'n vrouw het toch graag wil dan ga ik haar zeker niet tegen houden... Ik denk nu eenmaal wel dat je evenveel van een kind kan houden met of zonder het down syndroom ...Anonymous schreef:Wat houdt dit nu in ? Of je kind nu Downsyndroom heeft of niet, je beslist toch samen om een kindje te hebben, en jij moet hier toch ook mee instemmen? 'Zo'n' kindje hebben is natuurlijk niet niks en er moet niet licht overgegaan worden.
+ Die kindjes moeten niet constant in instellingen, sommigen gaan naar gewone scholen en leren lezen en schrijven net als wij, MAAR ze leren gewoon trager. Er zijn er die later op zichzelf kunnen leven... Hoe het kind evolueert hangt allemaal af van het leerproces die ze ondergaan en de hoeveelheid stimulans ze gegeven wordt.
Ik zou het alleen doen voor het kind zelf (lijkt mss wel egoïstisch) want zo een kinderen worden nu eenmaal wel gepest op school enzovoort, en dat is nu net iets waar je als ouder machteloos tegenover staat