Met formules:
Uit S.R.T. volgt
\(L=L_0\sqrt{1-\frac{v^2}{c^2}}\)
Dus als \(L_0=\infty\mbox{ en }v=c\)
dan zou grootte heelal voor het foton \(L=\infty.0\)
onbepaald zijn .Het heelal kan niet oneindig groot zijn, want een foton dat geen interactie aangaat met een lichaam in ons heeal ervaart het heelal als een punt m.a.w. merkt het niet op.
Voor een foton staat de tijd zowiezo niet stil, een foton heeft een trilling met een golf lengte. Als de tijd in een foton stil zou staan dan zouden er geen verschillende golf lengtes van licht (kleuren) kunnen bestaan. maw er treed een pulserende verandering plaats in het photon. In de s.r.t. onbreekt juist het stukje kwantum mechanica, zoals superpositie en kwantum verstrengeling van deeltjes etc. Maar dat is enkel mijn mening.En een foton dat wel interactie ondergaat? Voor een foton staat de tijd toch altijd stil, dus geen verandering, dus denk ik dat een foton het helal sowieso als een punt ervaart.
Laat ons dan een deeltje nemen waarvan de snelheid naar de lichtsnelheid gaat, dan gaan de formules toch op en krijgen we hetzelfde resultaat.Kotje, je mag volgens mij niet een foton invullen in de SRT formules, je krijgt dan allerlei rare situaties. De formules zijn er simpelweg niet voor bedoelt.