In het vliegtuig zeggen ze ook altijd: Zorg eerst voor jezelf, dan voor anderen om je heen. Als je dat niet doet is er namelijk een grote kans dat je zelf hulp nodig zult hebben.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
There is no theory of protecting content other than keeping secrets Steve Jobs
Waarom wordt de vraag gesteld of het ethisch is om iemand ergens voor te betalen?
Zoals al gezegd is het niet betalen van iemand voor zijn verrichte diensten veel onethischer aangezien dit al snel neerkomt op slavernij. (vrijwilligerswerk buiten beschouwing gelaten)
Ik vind dus ook dat je niemand wettelijk kan dwingen onbetaald arbeid te verrichten. (in een kapitalisch democratisch systeem) Iedereen heeft namelijk geld nodig om aan zijn levensbehoeften te voldoen, geld dat verdiend wordt middels het verrichten van arbeid. (een baan)
Morele verplichting is weer wat anders, al ben ik daar zelf een tegenstander van.
Hetzelfde geldt voor vrijwilligerswerk. (al ben ik daar niet meteen een tegenstander van) Echter, als een arts op een manier 'meeleeft' met zijn patient en overeenkomt een operatie gratis uit te voeren dan is dit zijn eigen keuze en moet, vind ik, ook niet door een systeem worden tegengewerkt.
Either Einstein was wrong or balls can go through walls, it's a strange world we live in.