Moderator: Rhiannon
Nogal triviaal: in het geheugen!De naam moet ergens in ons onbewuste aanwezig zijn, maar waar?
ok, maar was ik nou zo onduidelijk of bent u nou zo scherpzinnig? Zoals van Gaal gezegd zou hebben. Want u begrijp mijn vraag best.Nogal triviaal: in het geheugen!
Dit probleem neemt toe met de jaren en kan tot de ziekte van Alzheimer leiden. De essentie is, dat het om 'losse contacten' tussen de grijze cellen gaat. Stichting Alzheimer in Bunnik (NL) heeft daar een prachtige tekenfilm over met veel 'technische' details. Ik ben geen arts of bioloog maar wel een fysicus. Ik kan er niet dieper op in gaanok, maar was ik nou zo onduidelijk of bent u nou zo scherpzinnig? Zoals van Gaal gezegd zou hebben. Want u begrijp mijn vraag best. Kan ik u alsnog uitdagen het echte antwoord op de vraag te geven of iets wat mij in de richting daarvan brengt?
Of als afweermechanisme, ik zou die mogelijkheid toch niet helemaal uitsluiten.Samengevat zal ik het er dan maar op houden dat het verschillende oorzaken kan hebben. Van druk tot toeval. Misschien iets meer toeval.
Vaak gaat het om informatie die geheel ongevaarlijk is/lijkt zoals een naam.Of als afweermechanisme, ik zou die mogelijkheid toch niet helemaal uitsluiten.
Hij heet, dacht ik, heel simpel 'Alzheimer voorlichting'. (De exacte titel weet ik niet.) Het is deels een speelfilm en deels een tekenfilm.@thermo : hoe heet die tekenfilm ?