Lange tijd weg geweest, er is flink wat gebeurd zie ik.
En dit something moet in het geval van het leven meer zijn dan alleen zonlicht.
Hoeveel "meer" dan wel? Hoe weet je dat er zoveel "meer" moet zijn? Wordt er gezegt dat zonlicht de enige invloed is?
Iets dat onmogelijk was in een gesloten systeem wordt alleen mogelijk als men dit systeem opent indien de ontbrekende factor binnen komt door de opening. Als coördinatie en sturing ontbreekt dan los je niets op door alleen maar energie toe te voegen. Je kunt nog net zo lang zonlicht schijnen op die fiets onderdelen, ze zullen nooit spontaan een fiets worden omdat zonlicht niet de ontbrekende factor is. Wel zullen de natuurlijke processen van verkleuring en verweer sneller verlopen omdat deze inderdaad aan meer zonlicht voldoende hebben.
Dat lijkt me logisch, maar jammer genoeg weten we niet wat die ontbrekende factoren precies zijn in het geval van het ontstaan van het leven.
Waarom zou dit niet opgaan voor een veel complexer system zoals een levende cel? Van waar de (onbewezen) aanname dat het leven kan ontstaan zonder intelligent ontwerp en initiële constructie?
Die aanname is er helemaal niet. Het gaat erom dat we intelligent ontwerp nog niet zijn tegengekomen. Ook kunnen ook niet zeggen dat het onmogelijk is zonder
Ik neem aan dat je universal common descent bedoeld? Op grond van de fossielen is dit niet vast te stellen zonder ucd aan te nemen. Maar op dat moment mag je de fossielen niet meer als bewijs voor ucd gebruiken. (Ik heb geen bezwaar tegen common descent als we het hebben over tijgers en leeuwen, wel als we het hebben over tijgers en paarden. Voor het eerste is genoeg bewijs, voor het tweede ontbreekt elke aanwijzing.)
Onzin, zo werkt het helemaal niet. Het gaat om het patroon dat we vinden in de natuur, niet alleen in fossielen maar ook in moleculaire data. En dat patroon is tot nu toe simpelweg nog niet doorbroken. Het is ook onzin gemeenschappelijke voorouder van zoogdieren. Zie alleen al
dit simpele artikel over de geschiedenis van zoogdieren, of check simpelweg de
Wiki erover.
Zelfs als we echt kijken naar de gemeenschappelijke voorouder van tijgers en paarden, oftewel de gemeenschappelijke voorouder van de orde Perissodactyla en de orde Carnivora is het onzin dat we "geen enkele aanwijzing" hebben.
Deze wiki laat recente ontwikkelingen zien op het gebied van de geschiedenis van zoogdieren, zoals je daar kan lezen is het nog verre van klaar, maar ook dat het complete nonsense is dat we geen idee hebben.